یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به همکاری با چین نیازمند است.

آمریکا برای مقابله با تهدیدات کره شمالی دست به دامن چین شد

قدس آنلاین: وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا قرار است به ژاپن، کره جنوبی و مغولستان سفر کند و به گفته مقامات آمریکایی به دلیل مهم بودن تهدیدات کره شمالی برای واشنگتن ممکن است شرمن سفر به چین را هم در دستور کاری خود قرار دهد.

شرمن در سفر احتمالی خود به چین قرار است در مورد لزوم همکاری‌های همه جانبه آمریکا با پکن برای مقابله با تهدیدات روز افزون کره شمالی گفتگو کند.

به گفته منابع خبری، واشنگتن قرار است علی رغم همکاری در زمینه روابط اقتصادی میان دو کشور درباره حقوق بشر و تجارت جهانی هم با مقامات چینی دیدار و گفتگو کند.

برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی و پیشرفت‌های این کشور در این زمینه یکی از نگرانی‌های مهم کاخ سفید است؛ اما از زمان روی کار آمدن جو بایدن تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری ارتباط با مقامات کره شمالی از جانب واشنگتن بی پاسخ مانده است؛ از این رو آمریکایی‌ها تصمیم گرفته اند برای حل این معضل دست به دامن چین شوند.

یک مقام ارشد در کاخ سفید در این باره گفت: بی شک هر اقدامی برای کنترل کره شمالی به همکاری‌های کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی نیازمند است. چین شریک تجاری مهم کره شمالی است و ما به کمک پکن در زمینه کنترل تهدیدات پیونگ یانگ نیاز داریم.

در ماه‌های اخیر واشنگتن، چین را به نقض آشکار تعهدات خود در اجرای تحریم‌های بین المللی در قبال کره شمالی متهم کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.