مرکز آشتی روسیه در سوریه در خصوص برنامه تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در روز تحلیف بشار اسد هشدار داد.

هشدار روسیه درباره حمله شیمیایی تروریست‌ها در روز تحلیف بشار اسد

قدس آنلاین: مرکز آشتی روسیه که در پایگاه حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه است نسبت به طرح احتمالی گروه‌های تروریستی برای حمله شیمیایی در منطقه کاهش تنش در شمال غرب سوریه در روز تحلیف رئیس جمهوری این کشور هشدار داد.

«وادیم کولیت»، نایب رئیس مرکز آشتی در سوریه شامگاه جمعه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات موجود، گروه‌های تروریستی برای یک حمله شیمیایی در منطقه کاهش تنش در استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور برنامه ریزی می‌کنند.

او در این باره تاکید کرد: گروه‌های تروریستی در حال برنامه ریزی هستند تا در خطوط تماس در مناطق «سراقب» و «خان شیخون» در استان ادلب، حمله شیمیایی انجام دهند سپس با مشارکت سازمان موسوم به «کلاه سفیدها» و رسانه‌های محلی مخالف دولت حاکم در سوریه، این اقدام خود را به تصویر بکشند و نیروهای دولتی این کشور را به استفاده از مواد سمی علیه غیر نظامیان متهم کنند.

این مقام روسیه همچنین از دریافت اطلاعات دیگری مبنی بر اقدام هسته‌های تروریستی خفته در شهرک‌های «دیل، طفس، نافا، جاسم و الصنمین» در استان مرزی درعا در جنوب غرب سوریه در به کار گیری عناصر جدید و آموزش آن‌ها برای انجام عملیات خرابکارانه خبر داده و اعلام کرد که دولت این کشور برای تضمین امنیت در مناطق جنوبی، تدابیری را اتخاذ کرده جایی که نیروهای اطلاعاتی ایست‌های بازرسی بیشتری را برای جلوگیری از هر گونه اقدام تحریک آمیز ایجاد کرده اند.

به گفته نایب رئیس مرکز آشتی روسیه زمان احتمالی اجرای طرح مذکور گروه‌های تروریستی، ۱۷ ژوئیه یعنی امروز (شنبه) است چرا که قرار است در این روز «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور برای آغاز چهارمین دوره زمامداری خود سوگند یاد کند.

بشار اسد در سومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور که اوایل ماه گذشته برگزار شد، بیش از ۹۵ درصد آرا را به دست آورد و به پیروزی رسید تا برای چهارمین دوره هفت ساله اداره امور سوریه را در دست گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.