سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: با پیشنهاد صاحبان صنایع و شهرک‌های صنعتی مشهد، مقرر شد به جای الزام آنها به کاهش ۵۰ درصدی روزانه برق، به نوبت در طول روزهای هفته فعالیت یکی از شهرک‌ها و یا مجتمع‌های صنفی و کارگاهی تعطیل شود.

برنامه قطعی برق صنایع مشهد تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین، حسن حشمتی افزود: تا هفته قبل طبق مصوبه هیات وزیران، صنایع متوسط و سبک ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود در طول روز بودند اما به پیشنهاد خود صاحبان صنایع در نشستهایی با حضور مدیران اقتصادی و نماینده استانداری، مقرر شد شهرکها و مجتمع های صنفی و کارگاهی در یک برنامه ریزی منظم یک روز از هفته کار خود را تعطیل کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس از ابتدای هفته جاری دیگر برنامه کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق برای صنایع متوسط و سبک اطراف مشهد اجرا نشده و یکی از شهرکها یا مجتمع ها و نواحی صنعتی طبق برنامه فعالیت خود را تعطیل می کند که دیروز (شنبه) شهرک صنعتی توس تعطیل بود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: دو یا سه هفته قبل تراز تولید و مصرف در کشور توازن همیشگی را نداشت و سیاست دولت قطع برق بخشهای مختلف برای رسیدن به توازن بود که در این راستا صنایع و کشاورزی در اولویت قرار گرفت و بخش خانگی در آخرین مرحله است.

حشمتی اظهار داشت: در هفته های ابتدایی اجرای برنامه قطعی برق، به دلیل شدت گرما علاوه بر قطع برق صاحبان صنایع و کشاورزی، ناگزیر به قطع برق با برنامه حوزه خانگی نیز شدیم اما با اعمال سیاستهای مزبور و همکاری صنایع سنگین و سبک، قطع برق حوزه خانگی کاهش یافت و از هفته گذشته قطعی برق در این بخش در کل کشور حذف شد.

وی اضافه کرد: با این حال هنوز قطعی برق واحدهای صنعتی و کارگاهی سبک و سنگین و بخش کشاورزی طبق برنامه ادامه دارد که پیش از قطعی هم پیامک برای آنان مبنی بر قطع برق ارسال می شود، صاحبان صنایع سنگین نیز همچنان طبق مصوبه هیات وزیران موظف هستند ۹۰ درصد مصرف برق روزانه خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی پیش بینی کرد که بخش خانگی مشهد در هفته جاری نیز قطعی برق بابرنامه نداشته باشد و این موضوع ارتباط مستقیمی با گرمای هوا و میزان بار سیستم سرمایشی در شبکه برق دارد، هفته های جاری جزو هفته های گرم سال است که امیدواریم با همکاری صنایع بتوان بدون قطعی برق بخش خانگی، این دوران را پشت سر گذاشت.

در مشهد و شهرهای طرقبه و شاندیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد که از این میزان ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط یا ۲۰ هزار ولت و باقی آن شبکه فشار ضعیف است و خدمات برق در این شهر به یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک ارایه می‌شود که ۸۰ درصد آن مربوط به بخش خانگی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.