آسمان تیره و چشم زائران اشکبار و دلهایشان غمگین؛ این، حال و هوای حرم مطهر رضوی در بامداد روز شهادت پنجمین امام شیعیان است، امامی که باقرالعلوم است و به راستی که «ندیده دیده گیتی به علم و دانش و تقوا، کسی را برتر و اعلم به جای حضرت باقر».

عزاداران شهادت امام باقر(ع) میهمان اطعام بامدادی حرم

به گزارش قدس آنلاین، زائران با نوای ملکوتی ذاکر اهل بیت(ع) هم نوا شده اند و در محضرت حضرت رضا(ع)، شهادت جد بزرگوار ایشان را به سوگ نشسته اند. خادمان اما، هم سوگوارند و هم میزبان سوگواران. از یک سو دل و جانشان غرق در اندوه است و زیر لب ذکر مصیب دارند، از سوی دیگر مهیای میزبانی از سوگواران اند تا میهمانان حضرت رضا(ع) بهترین حال را داشته باشند. این مهم ترین شوق خدمت آن هاست و اصلا خادم حرم آقا شده اند تا همین افتخار میزبانی از زائران آقا را داشته باشند.

صبح امروز هم فرصت دوباره خدمت برایشان مهیا شده بود؛ از شب گذشته خود را آماده میزبانی از زائران در مراسم عزاداری بامداد روز شهادت امام باقر(ع) کرده بودند و به شوق این خدمت، شب را سپری کردند. در میانه های مراسم، وارد جمع زائران می شوند، زائرانی که با فاصله گذاری اجتماعی کنار هم نشسته اند و در غم شهادت امام شهیدشان اشک می ریزند. به آرامی، بدون آنکه حضورشان حال و هوای زائران را بر هم زند، می آیند و بسته های متبرک مهمانسرای حضرت را کنار تک تک شان می گذارند.

این ها مهمان بامدادی حرم آقا در روز شهادت امام باقر(ع) هستند و خادمان آقا هم باید میزبان خوبی برایشان باشند. بسته های صبحانه مهمانسرا که به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر آماده شده، بین زائران توزیع می شود، بسته هایی که ویژه امروز است و روی آن نوشته شده «سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان را تسلیت عرض می نماییم.»

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.