رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد رزرو هتلهای مشهد از سوی گردشگران خارجی برای تعطیلات عید قربان لغو شد.

لغو ۵۰ درصد رزرو هتلهای مشهد از سوی گردشگران خارجی

به گزارش قدس آنلاین، امیر سزاوار  افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون ورود مسافران خارجی و در پی آن اقامت آنان در هتلهای مشهد به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اتباع برخی کشورهای همسایه از قبیل امارات، بحرین و کویت که واکسیناسیون کرونا در آنها شمولیت بیشتری داشته اقدام به آغاز سفر خارجی کرده‌اند.

رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه رزرو هتل در مشهد توسط مسافران خارجی در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ۲۰ درصد سالهای قبل از کرونا بوده است گفت: اما شاهد لغو این تعداد اندک نیز از یک هفته پیش هستیم بطوریکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد رزروهای ثبت شده، لغو شده است.

وی علت این اقدام از سوی گردشگران خارجی را موج پنجم شیوع کرونا و نگرانی ایجاد شده برای گردشگران و اعلام قطع مداوم برق و برخی اخبار منفی ناشی از این وضعیت در کشور دانست. 

سزاوار با اشاره به تبعات سنگین ناشی از این وضعیت و سابقه خسارت سنگین ناشی از کرونا به صنعت گردشگری کشور افزود: اخبار قطع ادامه‌دار برق در کشور آنقدر در ابعاد جهانی انعکاس یافته که تصور نامناسبی از این وضعیت برای گردشگران خارجی ایجاد شده است.

وی با اشاره به کاهش شدید ورود و اقامت میهمانان داخلی مشهد نیز ادامه داد: در حالی که در اواخر تیر ماه سالهای قبل ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت هتلهای مشهد تکمیل بود اکنون در خوشبینانه‌ترین حالت میزان اشغال این هتلها ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.