مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی گفت: با همکاری تشکل‌های فعال در زمینه طیور و افزایش بهره‌وری در واحدهای پرورش، میزان تولید گوشت مرغ در این شهرستان ۷۰ درصد افزایش یافت.

تولید مرغ در خوشاب خراسان رضوی ۷۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  ابراهیم رودسرابی افزود: طی سه ماه گذشته ۸۷۰ تُن گوشت مرغ در خوشاب تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: برای تولید این مقدار گوشت مرغ به صورت میانگین ماهانه ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۴۰ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به برنامه‌های مورد نظر برای ترویج مصرف مرغ در اندازه حدود ۲ کیلو گرم (مرغ سایز) گفت: استفاده از مرغ در این اندازه هم برای مرغدار و هم برای مصرف کننده سودمند است چرا که برای پرورش دهنده ضریب تبدیل کمتری دارد و برای مصرف کننده نیز این مرغ دارای چربی کمتری است.

وی افزود: همچنین در زمینه اصلاح نژاد، استفاده از جوجه سویه آرین با داشتن ضریب تبدیل کمتر نسبت به سایر نژادهای موجود، تولید گوشت آن مقرون به صرفه است و مرغدارانی که از این نوع جوجه استفاده کنند سهمیه نهاده آن‌ها به صورت کامل از طریق پشتیبانی امور دام تأمین می شود.

هم اکنون ۴۰  واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان خوشاب فعال است.

سلطان آباد مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۹۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.