ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: براساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی، میزان صادرات کالا از گمرک استان در بهار ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۴ درصد و از حیث ارزش دلاری ۲۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۴ درصدی صدور کالا از خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،امید جهانخواه روز اظهار داشت: در این مدت ۷۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۴۸ میلیون دلار از گمرک خراسان رضوی صادر شده است که عمده این اقلام شامل سیب، پسته، کفپوش، مقاطع فلزی و مصالح ساختمانی بوده است.

وی بیان کرد: عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی در سه ماهه نخست امسال به ترتیب افغانستان، عراق، ازبکستان و ترکمنستان بوده اند.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: همچنین در بهار امسال ۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار از طریق گمرک به استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۳۶ درصد افزایش داشته است.

جهانخواه اظهار داشت: عمده اقلام وارداتی به خراسان رضوی تجهیزات الکترونیکی، پنبه، مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی بوده است که بیشتر از کشورهای امارات متحده عربی، ازبکستان، عمان و چین وارد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در سه ماهه نخست امسال، تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی مثبت و معادل ۲۱۸ میلیون دلار بوده است.

خراسان رضوی ۶ گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، شمتیغ و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و نیز گمرک باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.