عضو شورای شهر مشهد و انجمن داروسازان ایران گفت: این کلانشهر با کمبود حدود ۲ هزار تخت بیمارستانی مواجه است که تلاش برای رفع این کمبود را می‌طلبد.

مشهد با کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی مواجه است

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا شهریاری امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بررسی لایحه دوفوریتی هبه زمین ۱۸ هکتاری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ساخت بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی در شهرک شهید رجایی این شهر افزود: ساخت مرکز تخصصی درمانی در حاشیه شهر مشهد از ضروریات است و باید در این جهت هرچه سریعتر اقدام شود.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان در شهرک شهید رجایی خواسته مردم این منطقه می‌باشد که این وعده پنج سال است بر زمین مانده‌ است.

عضو شورای شهر مشهد گفت: دولت برای اجرای این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب کرده و همه مسوولان استان آماده اجرای این پروژه هستند و در صورت اعطای زمین فرایند ساخت آن آغاز می‌شود.
معاون شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: هفته گذشته جلسه ای با حضور مدیران استانداری، شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در خصوص احداث این بیمارستان برگزار شد و دولت نیز اعتباری برای ساخت آن در نظر گرفت.
رضا خواجه‌نائینی افزود: توافق نهادهای نظارتی نیز در این خصوص انجام شده‌ و احداث این بیمارستان کمکی به کمبود فضای بیمارستانی در حاشیه شهر است.
غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر مشهد نیز در مخالفت با این طرح گفت: دولت در ابتدای کار خود در شهرک شهید رجایی برای ساخت بیمارستان کلنگ به زمین زد اما بودجه ای تخصیص نیافت، چرا در هفته آخر فعالیت شورای پنجم  باید زمین هبه شود؟
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز خطاب به این عضو شورا گفت: درست نیست اعضای شورا را اینگونه خطاب قرار می‌دهید.
محمد رضا حیدری افزود: شهردار در این خصوص لایحه ارسال کرده و در صحن علنی شورا این لایحه در دست بررسی است.
وی ادامه داد: به هر عاملی که در مناطق کم برخوردار محرک توسعه باشد کمک می کنیم و به دنبال دادن شعار نیستیم.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: در لزوم ساخت این بیمارستان تردیدی نیست اما باید قانون رعایت شود.
محسن حسین‌پویا افزود: این لایحه باید در کمیسیونهای مختلف شورا بررسی و کارشناسی شود و ادعای احتمالی آستان قدس رضوی در خصوص این زمین بررسی گردد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: سرعت عمل برای ساخت این بیمارستان مهم است.
شهنار رمارم افزود: یک بار در گذشته بودجه ساخت بیمارستان به دلیل نبود زمین برگشت داده شده بود.
وی ادامه داد: نداشتن مرکز تخصصی درمانی از معضلات شرق مشهد و یک ضرورت است، معطلی منجر به از بین رفتن بودجه می شود.

این عضو شورای شهر گفت: مردم حاشیه شهر سالها تقاضای ساخت بیمارستان را دارند و شهرداری در این چهار سال بار دولت و سایر نهادها را به دوش کشیده، این اقدام نیز ضروری است و نباید تعلل شود.
در نهایت دو فوریت این طرح رای نیاورد اما بررسی یک فوریتی طرح با موافقت اعضای شورا مصوب شد و مقرر گردید این طرح پس از بررسی در کمیسیونهای مربوطه شورا در جلسه علنی هفته آینده برای تصویب ارائه شود.
شهردار مشهد هفته گذشته اعلام کرده بود: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رفع موانع اجرایی در ایجاد این بیمارستان خبر داد و از من خواست هرچه سریعتر برای اختصاص زمین ۱۸ هکتاری اقدام کنیم تا کار دچار تاخیر نشود.
محمد رضا کلائی افزود: ساخت این بیمارستان در شهرک شهید رجایی، خواست ۲۰ ساله ساکنان منطقه است که روی زمین مانده و اگر همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند عملیات اجرایی ساخت این مرکز درمانی تا عید قربان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: سایر دستگاه‌های مرتبط نظیر وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی نیز باید برای عملیاتی شدن این طرح کمک کنند.  
تصویب لایحه دو فوریتی تخفیف ۳۰ درصدی پرداخت نقدی عوارض متقاضیان افزایش ارزش بهره‌برداری اعیان به رده یک به صورت خطی برای واحدهای ۲۵ مترمربعی و کمتر نیز از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.
همچنین در جلسه علنی امروز لوایج‌ تمدید مهلت فعالیت تاکسیرانان خط فرودگاه تا پایان شهریور ماه و طرح فوق العاده جذب رانندگان اتوبوسرانی و لایحه مهلت سه ماهه برای اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر نیز به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.