۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
کد خبر: 761796

هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی امشب از ساعت ۲۱:۱۵ در تمامی شهرها برگزار می‌شود که همه نگاه‌ها اول به مشهد و بعد به تبریز است.

 نبض لیگ در مشهد می‌زند

در مشهد و در استادیوم امام رضا(ع) سپاهان میهمان پدیده‌ای است که تا این لحظه با ۳۷ امتیاز روی کاغذ برای کسب سهمیه آسیا بدون شانس نیست. در واقع این قهرمانی احتمالی استقلال در جام حذفی و توقف تیم‌هایی چون تراکتور و فولاد است که رحمتی و مردانش را هنوز با یک درصد شانس برای حضور در آسیا مواجه کرده است. سپاهانی‌ها از دیدار رفت مقابل پدیده به دلیل شکست با سه گل در خانه خاطره خوشی ندارند و خوب می‌دانند که توقف در مشهد یعنی وداع احتمالی با قهرمانی. پدیده این روزها تیم شادابی است که با مهره‌های گمنامش خوب جولان می‌دهد و به راحتی به حریفان باج نمی دهد. برای مردان نویدکیا ۳ امتیاز بازی مقابل پدیده از نان شب هم واجب‌تر است. با این حال آن‌ها به ساق‌های بازیکنان ماشین سازی سقوط کرده هم دل بسته‌اند.

تب در تبریز

پرسپولیس در تبریز مقابل ماشین سازی روی لبه تیغ است. چرا که تیم سقوط کرده تبریزی بدون استرس و برای اعاده حیثیت امکان خلق هر شگفتی را دارد. یحیی بعد از شکست در دربی حذفی فقط روی مسائل روحی و روانی تیمش کار کرده است و می‌خواهد تیمش را ققنوس وار از دل خاکستر دربی به سمت گلات (پنجمین قهرمانی پیاپی) رهنمون کند. حالا پرسپولیس در یک هفته آینده دو بازی حساس و سرنوشت ساز با نمایندگان تبریز خواهد داشت که اگر با کسب ۶ امتیاز و پیروزی‌های پرگل همراه باشد، تا حد زیادی قهرمانی را برای این تیم قطعی می‌کند. بازی با تراکتور سازی که سودای کسب سهمیه دارد احتمالاً نفس گیرترین بازی یحیی در این لیگ باشد.

استقلال امید قعرنشینان

اما جز این دو بازی نبرد استقلال پر حاشیه با نفت مسجد سلیمان هم جذاب است. استقلال که تمریناتش به دلیل شرایط مالی و اختلافات با اعتصاب همراه بوده است در تهران میزبان نفتی‌هاست. این بازی با توجه به مسجل شدن سهمیه آبی‌ها بیشتر برای نفتی های ۲۸ امتیازی اهمیت دارد. شکست مسجد سلیمانی‌ها در پایتخت یعنی افتادن سایه سقوط بر سر شهر اولین‌ها.

 فینال فانوس به‌دستان

پشت سر نفت مسجد سلیمان ذوب آهن و سایپا هستند که لب دره برای ماندن در کش و قوس و انتظار برای لغزش یکدیگرند. به خصوص ذوب آهن که این هفته با نساجی نبرد مرگ و زندگی دارد. در واقع ذوب آهنی‌ها با توجه به دربی که هفته بعد باید مقابل سپاهان مدعی برگزار کنند این بازی تنها فرصت بقایشان محسوب می‌شود. چه کسی است که نداند سپاهان برای قهرمانی حاضر است از روی همشهری در حال سقوط خود هم رد شود؟ بازی ذوب آهن و نساجی را می‌توان فینال فانوس بدستان نام گذاشت.

در این هفته نبرد فولاد و پیکان هم مهم است. فولاد برای سهمیه می‌جنگد و حالا با پیش روی در جام حذفی با استرس کمتری وارد جنگ با حریفان در لیگ می‌شود که این امتیاز بزرگی برای تیم نکونام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.