فرماندار فریمان گفت: ۶۷ درصد از جمعیت هدف بالای ۶۰ سال در این شهرستان خراسان رضوی واکسن کرونای نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.

۶۷ درصد جمعیت هدف در فریمان واکسن کرونا زدند

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی صفایی اظهار داشت: جمعیت بالای ۶۰ سال این شهرستان ۱۰۰ هزار نفری هشت هزار و ۸۴۷ نفر است که درصد افراد واکسینه شده شهرستان در این گروه، از میانگین استانی آن بالاتر است.

وی گفت: البته از این جمعیت ۲۸ درصد دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده اند که علت پایین بودن این شاخص، نرسیدن نوبت واکسیناسیون مرحله دوم این جمعیت است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ناظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای واکسیناسیون کووید-۱۹ و طرح شهید سلیمانی در قالب تیم های سیار در روستاها (خانه بهداشت باغ عباس)، مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان فریمان در درمانگاه امام خمینی (ره) و دیگر واحدهای مرتبط بازدید کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۰ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ ساله، ۶۱ درصد جمعیت ۶۵ تا ۶۹ ساله و ۴۶ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۴ ساله در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واکسینه شده‌اند.
همچنین مسوولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که در پی آغاز واکسیناسیون سالمندان در این دانشگاه، شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در جمعیت بالای ۷۰ سال کاهشی محسوس یافته و میانگین سنی فوت‌شدگان از ۶۲ به ۵۳ سال رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.