معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از احداث ۵۷ بوستان در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شهری، طی چهار سال اخیر و با مساحتی بیش از ۸۷ هکتار خبر داد.

 احداث ۵۷ بوستان در حاشیه این کلان شهر/ ۸۷ هکتار توسعه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: توسعه فضای سبز طی سال های اخیر، یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری در کلانشهر مشهد بوده است؛ به گونه‌ای که تنها طی چهار سال اخیر با وجود رشد و توسعه شهر و جمعیت آن، سرانه فضای سبز شهری به ازای هر شهروند مشهدی بیش از ۴ متر مربع افزایش داشته و هم اکنون این عدد به ۱۸/۵۸ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه ها در زمینه توسعه فضای سبز، توسعه متوازن آن در تمام نقاط شهر بوده که در این راستا طی ۴ سال گذشته ۵۷ بوستان با مساحت بیش از ۸۷ هکتار در مناطق کم برخوردار احداث شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز،   ۱۱ بوستان در مناطق حاشیه شهر مشهد در حال احداث است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و با بهره‌برداری از آنها، حدود ۶ هکتار دیگر به فضای سبز مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه بوستان ۷۳ هکتاری کشاورزی شهری مهندس شهرستانی به عنوان یکی از پروژه های کلان فضای سبز در حاشیه شهر مشهد و در محدوده شهرک شهید رجایی در حال اجراست و پیش بینی می شود فاز اول آن به مساحت حدود ۳۰ هکتار در سال جاری آماده بهره برداری شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.