رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سالهای اخیر اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه زیرساختهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته و ۵۰۰ هزار متر مربع به مجموعه فضاهای بهداشتی و درمانی این دانشگاه افزوده و به همین میزان نیز عملیات بهسازی و بازسازی انجام شده است.

افزایش ۵۰۰ هزار متر مربعی فضاهای بهداشتی و درمانی دانشگاه پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد حسین بحرینی افزود: به طور مثال عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات جنوب مشهد اکنون مراحل پایانی را طی می کند.

وی ادامه داد: این بیمارستان در پنج طبقه و با هزینه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس آخرین استانداردهای ملی ساخت و ساز زیر نظر مهندسان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژه بیماران سوانح و تصادفات ساخته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، بیمارستان شهید هاشمی نژاد، بیمارستان کودکان اکبر، بیمارستان امداد و نجات جنوب و ساخت بیمارستان در دیگر شهرستان ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضاهای درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

بحرینی افزود: در یک سال اخیر، با وجود تمام چالش ها و مشکلات ایجاد شده به خاطر همه گیری ویروس کرونا اما توسعه زیر ساخت های درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متوقف نشده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۶۸ هزار متر مربع فضای بیمارستانی و درمانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست.

رییس اداره نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز پیرامون ویژگی های بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد گفت: این بیمارستان با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع با کاربری امدادی و تروما در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و پوشش حوادث به ویژه در محور جنوب شهر مشهد ساخته شده است.
سید مهدی صداقت افزود: با راه‌اندازی این بیمارستان، زنجیره برخورداری از امکانات مراکز درمان بیماران ترومایی یعنی حوادث و ضربه‌های ناشی از آن و نیز جراحی عروق برابر استانداردهای جهانی در چهار جهت کلانشهر مشهد برای حضور سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و زائر و مجاور تکمیل می‌شود.

 هم اکنون ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه جمعیت توسط پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر مستقر در استان خدمات رسانی می شود.
۶۲ بیمارستان در کل استان خراسان رضوی دایر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.