عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد گفت: شاهد بودیم آقای روحانی در رسانه ملی به صراحت گفت کسی حق سرک کشیدن به حساب‌های مردمی را ندارد، در حالی که به جای استفاده از عنوان مردم، بهتر بود می‌گفتند کسی حق سرک کشیدن به حساب‌های نجومی خواران و رانت گیرندگان را ندارد.

 دولت سیزدهم مالیات بر سود سپرده و سپرده‌های کلان را اجرایی کند

عبدالمجید شیخی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص راهبردهای دولت سیزدهم در بخش مالی و بانکی که می تواند کشور را از پرتگاه هایی که دردولت های قبلی ایجاد شد نجات دهد، گفت: یکی از مسائلی که متاسفانه در دولت آقای روحانی نادیده گرفته شد اخذ مالیات از تراکنش‌ها و حساب‌های بانکی بود. حتی ما شاهد بودیم آقای روحانی در رسانه ملی به صراحت گفت کسی حق سرک کشیدن به حساب های مردمی را ندارد، در حالی که به جای استفاده از عنوان مردم، بهتر بود می‌گفتند کسی حق سرک کشیدن به حساب‌های نجومی خواران و رانت گیرندگان را ندارد.

وی در این باره گفت: کارشناسان باید به رئیس جمهور جواب دادند که حرف شما این است که به حساب‌های دولتی‌ها با حقوق‌های نجومی وآنهایی که برای خود اضافه کار ۳۰۰ ساعت در ماه و پاداش‌های آن چنانی و اضافه‌کاری های آنچنانی و ۷۵ میلیون تومان حقوق رد می کنند نباید سرک کشیده شود در حالی که مردم پولی در بانک برای سرک کشی ندارند.

عضو هیئت علمی شاهد خاطر نشان کرد: اگر واقعاً به فکر مردم هستید و اهل پیاده کردن عدالت، چرا به حساب کارمندان قبل از اینکه حقوق بگیرند سرک می‌کشید و مالیات آنها را کسر می‌کنید؟ مگر شما نمی‌گویید نباید به حساب مردم سرک کشید، چرا به جای کارمندان از رانت خواران و سفته بازان مالیات کم نکردید؟

وی در این باره توضیح داد: چرا از درآمد کارمندان و کارگران مالیات کسر می‌کنید اما از درآمد سلبریتی‌ها و ورزشکاران پر درآمد مالیاتی نمی‌گیرید؟ مگر بین مردم تفاوتی قائل می شوید؟ چرا بار مالیاتی را به جای اینکه به دوش سوداگران و دلالان بیاندازید بر تولید کننده با درآمد وسود ناچیز تحمیل کردید؟ چرا به حساب‌هایی سرک می‌کشید که عموماً پول آنچنانی ندارد اما از حساب‌هایی که میلیاردها و شاید ده‌ها میلیارد در آن خوابیده برای سرک کشی ابا دارید؟

عبدالمجید شیخی در ادامه خاطر نشان کرد: در اصل حرف دولت این بود که نباید به حساب های حقوق بگیران نجومی و مدیرانی که پاداش‌های آن چنانی و اضافه‌کاری‌های آنچنانی دریافت می‌کنند سرک کشید. قطعا دولت با عدم اجرای مالیات بر سود و سپرده های بانکی نشان داد که اهل پیاده کردن عدالت نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت سیزدهم پایانی بر آنچه دردولت قبلی که تماماً بی عدالتی محض بود بکشد و شاهد اخذ مالیات از همه پایه‌های مالیاتی و سپرده ها وسودهای بانکی بالایی باشیم که بسیاری بدون فعالیت‌های مولد اقتصادی دریافت می‌کنند و با افزایش نقدینگی تورم و بحران‌های مختلفی را به مردم و اقتصاد کشور تحمیل می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.