رئیس دفتر روحانی به انتقادها از اینکه دولت روحانی زمین سوخته تحویل سید ابراهیم رئیسی می‌دهد واکنش نشان داد و گفت: این حرف با وجود افتتاح ده‌ها پروژه ملی که هر هفته بدست رئیس جمهور انجام می‌شود چه معنایی دارد؟

 نتوانستیم به اهدافمان برای کاهش قیمت‌ها و جلب سرمایه خارجی برسیم/ فضای مجازی باید مدیریت شود نه محدود

قدس آنلاین: محمود واعظی در حاشیه اخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران افزود: اینکه آدم همینطوری حرف بزند اصلاً معنا ندارد، زمین سوخته یعنی چه؟ این همه طرح‌هایی که آقای رئیس‌جمهوری الان دارد افتتاح می‌کند و محصول این طرح‌ها از جمله پتروشیمی، راه‌ها و راه‌آهن‌ها که ارزآوری دارد، زمین سوخته است؟ ما که نمی‌توانیم این‌ها را همراه خودمان ببریم! این‌ها می‌ماند برای دولت بعد.

وی افزود: این تعداد پتروشیمی که افتتاح شده و حجم صادرات آنها و افزایش حجم صادرات فولاد ما، همه این موارد برای چه کسی سود دارد؟ برای دولت بعد و در آینده برای مردم.

رییس دفتر روحانی با اشاره به اینکه علی رغم  خشکسالی شدید در این دولت محصولات کشاورزی را از ۹۵ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از ۱۲۵ میلیون تن در حال حاضر رساندیم،اظهار داشت: این زمین سوخته است؟

 زمین سوخته معنایش این است که تمام امکانات کشور از بین رفته باشد و کسی نتواند استفاده کند اما اینجا بعکس است و تمام امکانات کشور در خدمت آینده قرار گرفته است.

کم فروشی نکردیم

وی با تاکید بر اینکه اگر جنگ اقتصادی ادامه پیدا کند آنگاه مردم باید عملکرد دولت بعد را با دولت دوازدهم مقایسه کنند، افزود: ما همه تلاشمان را برای توسعه و رفاه وامنیت کشور انجام دادیم، کم فروشی نکردیم. ما نمی‌خواهیم از خودمان تعریف کنیم بلکه ما همه تلاش خود را برای توسعه و رفاه کشور و اینکه بتوانیم خدمت بیشتری به مردم کنیم، انجام دادیم و می‌دهیم.

دشمنان نظام فشار خود را روی دولت می‌گذارند که نتواند به مردم خدمت کند. برخی از رقبای دوران انتخابات ما همان رویه انتخابات را ادامه دادند. ما امیدواریم این روش برای دولت سیزدهم استمرار پیدا نکند، باید یاد بگیریم روزی که رای مردم شمرده می‌شود، رئیس جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه مردم ایران باشد و انتقادها و تخریب‌ها نباید به گونه‌ای که مانع خدمت رسانی دولت می‌شود، ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند دولت موفق باشد، گفت: موفقیت دولت به نفع مردم و انسجام نظام است و ما امیدواریم در دولت سیزدهم همدلی وجود داشته باشد. باید وزارت خارجه دولت سیزدهم شکل بگیرد و سیاست خارجی آن اعلام شود و پس از آن قضاوت کرد. ما تلاش کردیم در دولت خودمان تحریم برداشته شود. ما تحریم را برای مردم و معیشت آن‌ها مضر می‌دانیم و فکر می‌کنیم باید تحریم برداشته شود.

نتوانستیم به هدف کاهش قیمت‌ها در این دولت برسیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در مورد اینکه چه کاری را دوست داشتید در دولت فعلی انجام بدهید و نشد؟ گفت: در سه سال و نیم گذشته دولت آمریکا از همه نفوذ و قدرتش در داخل و خارج استفاده کرد تا یک بهم ریختگی در داخل ایران به وجود بیاورد و مردم را در مقابل حکومت و نظام قرار دهد.

واعظی خاطر نشان کرد: هدفگذاری آنها فروپاشی نظام بود و بزرگترین کاری که انجام شد این بود که دولت به همراه مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب و همکاری قوای دیگر و نیروهای مسلح به کار بزرگی دست زدند که نظام ما مستحکم‌تر از گذشته ماند و هدف‌گذاری‌های اصلی آمریکا خنثی شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن توانست گرفتاری‌های اقتصادی برای مردم به وجود بیاورد، افزود:، مردم ما استقامت کردند و آنچه که اهمیت دارد اینکه مسئولین دولت آمریکا از رئیس جمهور تا وزرا اعلام کرده‌اند سیاست ترامپ درقبال ایران شکست خورده و به نظر من این مهمترین کار است.

واعظی تاکید کرد: برخی کارهایی که می‌خواستیم انجام دهیم، مربوط به داخل کشور بود که برنامه ریزی کردیم و انجام دادیم و برخی از کارها نیز به دلیل تحریم و فشار به تاخیر افتاد. برخی از کارها هم که نیاز به تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی داشت با مانع روبرو شد.

وی اظهار داشت: در رابطه با کالای اساسی، معیشت مردم و گرانی‌ها خیلی تلاش کردیم و جلسات متعددی گذاشتیم و برنامه ریزی کردیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا گران نشود، اما متاسفانه به دلیل جنگ روانی، جنگ اقتصادی و فشارهای بین المللی و خشکسالی در داخل ایران به آن نرسیدیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که چه توصیه‌ای به دولت آینده دارید؟ گفت: توصیه ما این است که از تجربیات دولت‌های گذشته استفاده کند. استفاده از مشاوره و تجربه صاحبنظران و مسئولین به این معنا نیست که به آنها پست داده شود. دولت آینده باید تلاش کند هرچه سریعتر تحریم برداشته شود تا کشور روابط اقتصادی خارجی و هم روابط داخلی‌اش را براساس وضعیت نرمال انجام دهد.

بازنشسته می‌شوم

وی در پاسخ به این سوال که بعد از دولت دوازدهم کجا می‌روید؟ گفت: نیاز به استراحت و بازنشستگی دارم

فضای مجازی باید مدیریت شود نه محدود و بسته

واعظی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و اصل هشتادو پنجی شدن آن در مجلس هم گفت: مجلس برای این تشکیل نشده که حق را محدود کند. حتماً باید بخش محتوای نامناسب و غیراخلاقی در فضای مجازی  توسط دولت و مجلس  مدیریت شود ، اما به بهانه این نباید کل فضای مجازی را فیلتر و مسدود کرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که مورد استفاده روزمره‌شان قرار می‌گیرد حق‌شان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر الان هر خانواده‌ای از فضای مجازی انواع و اقسام استفاده را دارد که از آموزش گرفته تا دریافت خدمت را شامل می‌شود، این حق آنان است.

رییس دفتر روحانی گفت: این طرح ابهامات زیادی دارد و باعث می‌شود بخشی از کسب و کارها آسیب ببیند و از بین برود و  فعالیت‌های علمی و دانشگاهی محدود شود. بسیاری از نخبگان ما از علوم و اطلاعات بین‌المللی استفاده می‌کنند، اینکه با این طرح به عنوان صیانت، فضایی را ایجاد کنند که به تدریج منجر به مسدودیت در فضای مجازی شود را به مصلحت نمی‌دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.