فرماندار گناباد گفت: منطقه گرایی و رقابتهای منطقه‌ای از آسیب ها و زنگ خطر فرآروی توسعه این شهرستان است که باید از آن پرهیز شود.

منطقه گرایی از آسیب‌های توسعه گناباد است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  در جمع اعضای کانون توسعه اندیشان گناباد افزود: در این شهرستان با وجود ظرفیتهای بسیار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی رقابتهای منطقه ای وجود دارد که زنگ خطر برای گناباد است.

وی ادامه داد: تشکلهای غیردولتی و به خصوص کانون توسعه اندیشان و سرای گناباد به عنوان قوام دهنده بین مردم و دولت نقش مهمی در کاهش این معضل دارند و باید با نگاه جامع و کلان و پرهیز از منطقه گرایی برای توسعه و کاهش مشکلات این شهرستان اقدام کنند.

فرماندار گناباد با انتقاد از عنوان کردن واژه‌های کم برخوردار و محروم برای این شهرستان گفت: گناباد دارای توان، ظرفیت و زیرساختهای بالقوه و بالفعل اقتصادی و فرهنگی و جزو مناطق بسیار مستعد خراسان رضوی است و باید قدر داشته ها و ظرفیتهای این منطقه را دانست و با تعامل و هم افزایی از آنها در مسیر توسعه و رونق منطقه حداکثر بهره را گرفت.

وی افزود: هیچ شهرستانی مانند گناباد در بین مناطق اطراف آن با این وسعت و جمعیت دارای ۹ دانشگاه و ۱۲ هزار دانشجو نیست و صنعت و معدن آن از قابلیتهای بسیار برخوردار است که باید این داشته ها را شناخت و طی دولتهای مختلف از جمله دولتهای یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی در جهت توسعه کمی و کیفی زیرساختهای این شهرستان و جهت دهی آن در مسیر توسعه انجام شده یا در دست انجام است.

قربانی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و به خصوص تشدید تحریم‌های دشمنان طی سنوات گذشته با اهتمام دولتهای یازدهم و دوازدهم و همگرایی و وحدت بین مجموعه اجرایی و دستگاه قضایی، گامهای خوبی در مسیر رفع موانع و رونق تولید در این شهرستان برداشته شد بطوریکه اکنون نه تنها هیچ واحد تولیدی در گناباد تعطیل نیست بلکه ۶ واحد تعطیل شده هم به مدار تولید بازگشتند.

وی گفت: همچنین با اهتمام دولتمردان وضعیت گناباد از نظر اشتغال مطلوب است و در سرشماری جدید شاخص بیکاری به ۷.۲ درصد کاهش یافته است.

فرماندار گناباد افزود: در سال جاری از همه ظرفیتهای موجود برای برگزاری انتخابات باشکوه توام با حضور حداکثری مردم در گناباد بهره گرفته شد و در نتیجه آن نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی مناطق شهری این شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با شروع به کار دور جدید شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی گناباد از ۱۴ مرداد ماه باب جدیدی در مسیر توسعه شهرستان باز شود و از ظرفیتهای موجود حداکثر بهره گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.