رئیس «کمیته اصلاح ساختار بودجه» کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی طرحی با عنوان فرآیند تصویب بودجه سالیانه در مجلس خبر داد و گفت: در قالب این طرح پیشنهاد شده تا بودجه سالیانه در دو مرحله در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

طرح «دو مرحله‌ای کردن بررسی بودجه» در راه مجلس

قدس آنلاین: محسن زنگنه  با اشاره به آخرین اقدامات مجلس در رابطه با اصلاح ساختار بودجه گفت: در حال حاضر کمیته مذکور دو بحث را در قبال موضوع اصلاح ساختار بودجه مدنظر دارد.

وی تاکید کرد: یک بحث اضافه کردن برخی مواد و الحاقیه‌ها به طرح سابق کمیسیون در رابطه با اصلاح ساختار بودجه است و یک بحث هم درباره طرح فرآیند تصویب بودجه در مجلس است که این مسئله هم به تازگی در کمیسیون تلفیق آغاز شده است.

زنگنه بیان داشت: در رابطه با فرآیند تصویب بودجه سالیانه پیشنهاداتی به عنوان پیشنهادات خام اولیه مطرح شده البته ما خودمان هم پیشنهاداتی را در این زمینه آماده کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: پیشنهادی که ما خودمان در کمیته اصلاح ساختاری بودجه مطرح کردیم این بوده که تصویب بودجه در مجلس دو مرحله‌ای شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: مستحضرید که دولت در شهریورماه بخشنامه‌ای را به تمام دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند تا بودجه را بر اساس آن بخشنامه تنظیم کند لذا ما گفته‌ایم قبل از اینکه این بخشنامه ابلاغ شود، دولت باید سیاست‌های کلی خود را با مجلس چک کند.

وی تاکید کرد: نظر ما این است که دولت در یک مرحله سیاست‌های کلی بودجه سال آینده را به مانند موضوع افزایش حقوق و دستمزد تسعیر قیمت ارز، میزان وابستگی به نفت و یارانه‌ها را در شهریور به مجلس ارائه کند تا این موارد در مجلس تائید شود، در صورت انجام این موضوع مجلس دیگر در آذرماه و دی ماه کاری نداشته و بدین صورت مجلس قانون گذاری را از خود سلب می‌کند و کار بودجه‌ای انجام خواهد داد که این مسئله می تواند بررسی بودجه را دقیق‌تر کند.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.