معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد.

تأکید عراقچی بر مواضع قطعی نظام مبنی بر رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران در دیدار انریکه مورا

قدس آنلاین: «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران آمده، امروز (چهارشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی وزارت امور خارجه دو طرف در این ملاقات در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه آخرین تحولات افغانستان به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

رایزنی در خصوص روابط و همکاری‌های دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف نیز از دیگر موارد مورد گفت‌وگو در این ملاقات بود.

همچنین با توجه به اینکه مورا در ادوار اخیر مذاکرات برجامی، نقش هماهنگ کننده نشست‌های کمیسیون مشترک برجام را عهده دار بوده است، در این ملاقات آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد.

استفان کلمنت، سفیر اتحادیه اروپا در وین و برونو شول رئیس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا نیز مورا را در این سفر همراهی می‌کنند.

انریکه مورا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف شب گذشته (سه‌شنبه) به تهران آمد، عصر امروز نیز  با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و درباره احیای برجام رایزنی خواهدکرد.

حضور مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا و شماری از کشورهای اروپایی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان موجب عصبانیت و واکنش مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.