فرماندار اسبق شهرستان مشهد با بیان اینکه فرماندار بعدی مشهد باید فردی مسئولیت‌پذیر، فعال و ریسک‌پذیر باشد و تجربه کار در این شهرستان را داشته باشد، تاکید کرد: مشهد چالش‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی بسیاری دارد و اگر در مدیریت آن کوچکترین کم‌دقتی بروز کند، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

فرماندار بعدی مشهد باید تجربه کار در این شهرستان را داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرحیم نوروزیان در خصوص ظرفیت‌های شهرستان مشهد، با اشاره به اینکه مشهد شهرستانی با محوریت و مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) و موضوع زیارت می‌باشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شده است که ظرفیت‌ گردشگری بالایی در مشهد به وجود آید و این شهر هر ساله پذیرای زائران ایرانی و خارجی بسیاری باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از سیاست‌گذاری‌های غلط در مشهد باعث شده است عده زیادی از مردم، این شهر را به عنوان شهری بسته و با محدودیت‌های بسیار بشناسند. در حالی که مشهد شهر امام رضا است و همه ما می‌دانیم که این امام بزرگوار در زمان حیات خود، بیشترین سعه صدر و مدارا را در قبال مخالفین خود داشته است. لذا مسئولان این شهر نیز به ویژه در حوزه مسائل فکری و سیاسی باید از سعه صدر بالایی برخوردار باشند و اگر به این موضوع توجه نشود، ممکن است مشهد نتواند چندان که باید، از ظرفیت‌های خود در حوزه گردشگری و زیارت بهره ببرد.

فرماندار اسبق شهرستان مشهد ادامه داد: ما در شهر مشهد در کنار حرم مطهر رضوی، اماکن گردشگری بسیاری از جمله آرامگاه فردوسی را داریم، همچنین در شهرستان‌های اطراف مشهد نیز جاذبه‌های این چنینی بسیاری وجود دارد، اما چون ما دچار برخی تنگ‌نظری‌ها در مشهد هستیم، نمی‌توانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

نوروزیان با اشاره به حجم بالای پول و سرمایه‌ای که در مشهد در گردش است، بیان کرد: این حجم بالا از سرمایه و پول باید در راه آبادانی مشهد صرف شود. اگر ما کاری کنیم که مردم به ما اعتماد کنند و در حوزه‌های مولد سرمایه‌گذاری کنند، بسیاری از مشکلات شهرستان حل خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از ساختار غلطی که بر شیوه اداره مشهد و خراسان رضوی حاکم است، گفت: در حال حاضر مشخص نیست در شهرستان مشهد با این وسعت و تعداد بالای جمعیت، مسئولیت اصلی با چه کسی است. استاندار عالی‌ترین مقام دولت در استان است و در مشهد به عنوان مرکز استان ساکن است و اشراف کامل نسبت به مشکلات شهرستان دارد، اما استاندار مسئولیت‌های بسیاری دارد و مسئولیت اداره مشهد و حل مشکلات آن، با شخص فرماندار است، اما متاسفانه ساختار غلط باعث شده است اختیارات فرماندار برای اداره شهرستان بسیار اندک باشد.

فرماندار اسبق مشهد با بیان اینکه باید ساختار فعلی به گونه‌ای اصلاح شود که هر فردی متناسب با اختیارات خود، مسئولیت داشته باشد و موظف به پاسخگویی باشد، ادامه داد: من در زمان مدیریت خودم در فرمانداری مشهد بسیار تلاش کردم جایگاه فرمانداری را ارتقا دهم و در حال حاضر در همین ساختار فعلی هم فرماندار باید بتواند در حدود اختیارات خود، به وظایفش به درستی عمل کند و نباید به علت غلط بودن ساختار، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

نوروزیان با تاکید بر اینکه فرماندار بعدی مشهد باید شناختی درست از این شهرستان داشته باشد، عنوان کرد: یعنی فرماندار بعدی مشهد باید شناخت کاملی از مشهد و خراسان رضوی و جریانات سیاسی حاکم بر آن‌ها و پیچیدگی‌های مدیریتی در شهرستان مشهد داشته باشد. همچنین فرماندار بعدی نباید در قید و بند مسائل جناحی و باندی باشد و باید با نگاهی فراجناحی به حل مشکلات مشهد بپردازد.

وی با بیان اینکه فرماندار بعدی مشهد باید فردی مسئولیت‌پذیر، فعال و ریسک‌پذیر باشد، تاکید کرد: همچنین فرماندار بعدی مشهد باید حتما تجربه کار در این شهرستان را داشته باشد؛ چراکه مشهد چالش‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی بسیاری دارد و اگر در مدیریت آن کوچکترین کم‌دقتی بروز کند، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.