همدان- رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: اجرای موفق طرح‌های «معتذرین» و «حبل‌المتین» برای افزایش بازدارندگی از تکرار جرم و کاهش آثار زیانبار عمل مجرمانه در زندان‌ها، عاملی برای کسب رتبه نخست کشوری استان از حیث اعطای عفوهای مؤثر شد.

طرح «معتذرین» و «حبل‌المتین» زمینه‌ساز بازگشت زندانیان به اجتماع

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در بازدید از بازداشتگاه موقت همدان و بند نوجوانان زندان مرکزی همدان اظهار کرد: کمیسیون عفو استان همدان در بین تمامی استان‌ها، در زمینه اعطای عفوهای مؤثر به زندانیان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی گفت: باید نگاه به افراد زندانی از زوایه اصلاح، تربیت و باز اجتماعی کردن آنان باشد و زندانیان در طول دوران محکومیت خود با استفاده از برنامه‌های متعدد آموزشی و تربیتی آمادگی لازم برای حضور مجدد و بدون مسئله در جامعه را پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: شرط استفاده از عفو و نهادهای ارفاقی در گام نخست پشیمانی و توبه فرد از عمل ناشایست و مجرمانه خود و تصمیم قاطع برای حرکت در مسیر اصلاح و نیز کسب رضایت از متضررین از جرم است.

وی همچنین با اشاره به اجرای دو طرح ابتکاری «معتذرین» و «حبل‌المتین» در رابطه با زندانیان تصریح کرد: با اجرای طرح معتذرین و عذرخواهی داوطلبانه زندانی از شاکی و نیز در جریان اجرای طرح «جبل‌المتین» که طی آن زمینه انس روح و روان فرد زندانی با قرآن فراهم می شود؛ علاوه بر آن که احتمال بازدارندگی از تکرار جرم افزایش می یابد، آثار زیانبار عمل مجرمانه را نیز به میزان زیادی کاهش یافته و شرایط صلح و سازش نیز برقرار می شود.

عدالتخواه  عنوان کرد: مسیر سقوط و عروج همواره برای انسان ها باز است و تا لحظه ملاقات با مرگ هنوز فرصت توبه، بازگشت و اصلاح وجود دارد و در صورتی که زندانیان در حقیقت امر به مرحله توبه و اصلاح برسند، به طور قطع مشمول انواع ارفاقات و عفوهای قانونی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.