دارنده مدال برنز کشتی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است عملکرد آزادکاران در المپیک توکیو به هیچ عنوان در حد انتظارات نبود که باید کادر فنی پاسخگوی این ناکامی باشد.

عملکرد آزادکاران در المپیک در حد انتظار نبود/ کادر فنی پاسخگو باشد

به گزارش قدس آنلاین، آزادکاران ایران در حالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به پایان رساندند که خبری از مدال طلا در ۶ وزن المپیکی نبود. در واقع پرونده المپیک توکیو در حالی برای شاگردان غلامرضا محمدی بسته شد که سهم آنها فقط یک مدال نقره حسن یزدانی بود و یک مدال برنز امیرحسین زارع بود. نتیجه‌ای که انتظار می‌رفت بسیار بهتر و افتخارآمیزتر از المپیک‌های قبلی باشد و دوباره کشتی آزاد ایران را در صدر رشته‌های موفق المپیکی تثبیت کند.

در همین راستا ابراهیم جوادی دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان در گفتگو با خبرنگار مهر، عملکرد شاگردان غلامرضا محمدی را دور از انتظار توصیف کرد و گفت: بی تردید دلیل اصلی این نتایج ضعیف، عدم استفاده از سیستم مناسب و اصولی در روند آماده سازی بچه‌ها بود. به وضوح می‌دیدیم که آنها خیلی زود خسته می‌شوند و در اصلاح بدنشان به سرعت خالی می‌کرد. خیلی راحت زیر می‌دادند و راحت تر از آن خاک می‌شدند. بچه‌های ما بنا بر دلایلی مختلفی اصلاً بیدار و با طراوت کشتی نمی‌گرفتند.

عضو پیشین شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد ادامه داد: نکته مبهم این موضوع اینجاست که چرا مدیر فنی و همچنین متولیان فدراسیون در طول روند اردوهای آماده سازی متوجه این موضوع نشده اند و مطمئناً ما در طول تمرینات دچار اشکال و کاستی بودیم که ملی پوشان به چنین وضعیتی گرفتار شدند.

جوادی افزود: باز هم باید خدا رو شکر کرد که ملی پوشی مثل حسن یزدانی را در تیم داشتیم که با تکیه بر توان فردی خود تا پای فینال آمد و یک نقره کسب کرد، چون اگر او هم موفق به این کار نمی‌شد هم اکنون باید در کنار کشورهای گمنام کشتی المپیک با یک مدال برنز به المپیک خاتمه می‌دادیم.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان با اشاره به مقصر اصلی نتایج دور از انتظار کشتی آزاد گفت: به هیچ عنوان نباید نوک پیکان انتقادات را به سمت کشتی گیران گرفت. به نظر من مدیر فنی و سرمربی تیم ملی باید پاسخگوی این نتایج باشند و مورد انتقاد قرار گیرند. آنها باید شفاف سازی کنند که چرا نتوانستند ملی پوشان را به مرز آمادگی مطلوب برسانند. البته فدراسیون هم نظارت کافی بر روند عملکرد کادر فنی را نداشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.