مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: واکسن کرونا به یک میلیون شهروند خراسانی از ابتدای عملیات واکسیناسیون گروههای هدف تاکنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک میلیون نفر را در برابر کرونا واکسینه کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدجعفر صادقی افزود: ۶۵ درصد از شهروندان واکسینه شده خراسانی دُز نخست و ۳۵ درصد دیگر از شهروندان تاکنون دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.  
وی ادامه داد: هم‌اینک عملیات ایمن‌سازی شهروندان متولد ۱۳۵۵ به قبل یعنی افراد بالای ۴۵ سال سن در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی حال انجام است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این تزریق واکسن کرونا به شهروندان مبتلا به دیابت هم در این منطقه از ابتدای هفته پیش آغاز شده و از آنجا که این گروه محدودیت سنی ندارند ایمن‌سازی آنها در برابر ویروس کرونا تا آخرین نفر از شهروندان دیابتی ادامه می‌یابد.  
وی در ادامه  به راه‌اندازی ۳۲ پایگاه و مرکز واکسیناسیون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره و بیان کرد: روزانه ۲۵ هزار نفر از شهروندان خراسانی در این مراکز تحت واکسیناسیون مقابله با کرونا قرار می‌گیرند.  

دکتر صادقی افزود: شهروندانی که واکسن کرونا زده‌اند نباید تصور کنند بطور کامل در برابر این ویروس مصونیت دارند زیرا هیچ واکسنی تضمین ۱۰۰ درصدی ندارد لذا همچنان موظف به رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه هستند.  

وی همچنین بطور موکد "رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع و استفاده از ماسک بهداشتی صورت" را به ویژه در ایام محرم‌الحرام جاری توصیه و درخواست مسوولان بهداشتی و کادر درمان خسته اعلام کرد.  

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.
۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان  ۵۲۷ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۳۹ هزار و ۱۱۹  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.  
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون  چهار میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵  نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۷ هزار و ۷۴۷   نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  
"پاندمی کرونا" در سطح جهان  ۲۰۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۱۲  نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۹۰ نفر را  گرفته است.
 ۱۸۵ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۴۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۳۷ میلیون و ۲۰۳  هزار و ۶۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۶  هزار و ۲۹۸ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.