سخنگوی قرارگاه عملیاتی استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: همزمان با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری شش روزه در کشور، نظارت جدی بر شش دروازه ورودی این استان پیگیری و اعمال می‌شود.

اعمال کاهش سفر به خراسان رضوی همزمان با تعطیلی شش روزه

به گزارش قدس آنلاین، ستاد ملی مقابله با کرونا امروز ۲۳ مرداد ماه، روزهای دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد ماه جاری را با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح کشور تعطیل عمومی اعلام کرد.  

محسن نجات عصر امروز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استانداری خراسان رضوی افزود: شش دروازه ورودی به این استان شامل قوچان واقع در شمال، سبزوار در غرب، گناباد در جنوب، خواف و فیض‌آباد در شرق و جنوب شرقی این استان به منظور کاهش ورود مسافر به خراسان رضوی بطور جدی تحت نظارت قرار گرفته‌اند.  

وی ادامه داد: کاستن از همه انواع سفر مردم در قالب پرواز، راه‌آهن و جاده به خراسان رضوی و به ویژه کلانشهر مذهبی مشهد در همین چارچوب در دستور کار قرار دارد.  

سخنگوی قرارگاه عملیاتی استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: تاکنون پیرو اقدامات صورت گرفته، حجم سفر به این استان از طریق هوایی به میزان ۵۰ درصد، ریلی ۴۳ درصد و همچنین رفت و آمد جاده‌ای بین‌شهری به میزان ۲۵ درصد کاهش یافته است.  

وی افزود: کاهش سفر از دیگر نقاط کشور به خراسان رضوی با اجرای برنامه‌های طراحی شده، بیش از این میزان کاهش خواهد یافت تا بطور موثر از حجم انتقال ویروس کرونا کاسته شده و بحران شیوع ویروس همه‌گیر مهار شود.  

کاهش خدمات حمل و نقل عمومی در سطح مشهد به ویژه از پیرامون به هسته مرکزی این کلانشهر، از دیگر تصمیمهایی است که امروز در نشت ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی اعلام شد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج شیوع کرونا بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۲۷ شهرستان افزایش یافته که ۱۵ شهرستان از این تعداد در وضعیت قرمز تیره قرار دارند.  

داورزن تنها نقطه از میان شهرستانهای ۳۳ گانه استان خراسان رضوی است که وضعیت شیوع ویروس کرونا در آن "زرد" است. پنج شهرستان دیگر این استان نیز در وضعیت نارنجی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه کرونا، محدودیتهای جدید کرونایی در نشست امروز خود تصویب و ابلاغ کرد.  

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا در همین چارچوب امروز از تعطیلی همه اصناف، بانکها و مشاغل دولتی به جز اصناف ضروری از روز دوشنبه ۲۵ تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه جاری خبر و ادامه داد: از ساعت ۱۲ فردا یکشنبه ۲۴ مرداد ماه منع رفت و آمد خودرویی یا به عبارتی دیگر "ممنوعیت تردد" اعمال خواهد شد و نباید هیچ رفت و آمدی خودرویی به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها، کامیونهای حمل مواد غذایی و موارد مشابه صورت گیرد.

علیرضا رییسی افزود: از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد جاری تا روز جمعه پنجم شهریور ماه آتی منع رفت و آمد بین استانی در سراسر کشور و همه جاده‌ها اعمال شده و همه مجوزهای صادرشده برای تردد نیز باطل خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین رانندگان متخلفی که در این مدت بنا به هر دلیلی مشمول اعمال قانون شده‌اند، پس از یک ماه مبلغ جریمه آنها دو برابر شده و حتما اخذ می‌شود.  
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه نهادها و ادارات به جز اداره‌های آب، برق و اورژانس اجتماعی از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان روز کاری شنبه هفته آتی تعطیل  هستند.
رییسی گفت: فعالیت همه اصناف به جز اصنوف ضروری که پیش از این در زمره "مشاغل گروه یک" اعلام شده‌اند و تامین‌کننده مایحتاج عمومی هستند نیز در این مدت متوقف می‌شود.  
وی به ضمانت اجرای مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و بیان کرد: این ستاد تاکید دارد همه دستگاههای اجرایی و ناظر با شدت و قدرت وارد عمل شوند و در صورت  بروز هرگونه تخلف، فرد مرتکب را اعمال جریمه کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا افزود: دادستانی، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی در همین خصوص وارد عمل شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.