مدیر اداره داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکت داروسازی ثامن ۱۰۰ هزار عدد انواع سرم برای استفاده بیماران کرونایی به این دانشگاه تحویل داد.

داروسازی ثامن ۱۰۰ هزار عدد سرم به دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تحویل داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی روحبخش افزود: این سرم‌ها شامل ۴۰ هزار عدد سرم سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی. سی و ۶۰ هزار عدد انواع سرم‌های نیم لیتری قندی و نمکی است.
وی با قدردانی از این اقدام شرکت داروسازی ثامن ادامه داد: این سرم ها به بیمارستان های امام رضا (ع)، قائم (عج) و شهید هاشمی نژاد مشهد تحویل داده شده تا برای بیماران بستری در این مراکز مورد استفاده قرار گیرد.  
مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به انواع سرم، تلاش ویژه برای افزایش ظرفیت تولید سرم در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
مجید طبسی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید سرم، یک محصول سدیم کلراید ۹ دهم درصد ۱۰۰ سی. سی که حجم کمتری دارد و برای بیماران کرونایی مناسب‌تر است در این شرکت تولید شد که مصرف آن برای تمامی بیماران کرونایی‌ به خصوص برای بیماران نیازمند تزریق رمدسیویر کاربرد دارد.
وی ادامه داد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی حمایت از کادر درمان کرونا با تأمین سرم تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: مأموریت ما برای کل کشور بوده و تنها مربوط به مشهد و خراسان رضوی نیست و موظف هستیم بخش قابل توجهی از کشور را زیرپوشش قرار دهیم اما در شرایط فعلی شهر مشهد و استان خراسان رضوی به دلیل وضعیتی که دارد در اولویت است تا از شرایط بحران خارج شود.
وی با بیان اینکه در شرکت داروسازی ثامن ۷۵ نوع محصول دارویی تولید می‌شود که اغلب تزریقی است افزود: در این شرکت تولید انواع سرم‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها و ویال‌های تزریقی،  داروهای بیماران خاص همچون بیماران دیالیزی‌ تولید می‌شود و این داروها از طریق شرکت‌های پخش دارو در شهرها و استان‌های مختلف کشور توزیع می‌گردد.

شرکت داروسازی ثامن متعلق به آستان قدس رضوی ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون انواع بطری سرم را دارد که با توجه به شرایط بحرانی کشور و اوج‌گیری ویروس کرونا، این ظرفیت به حدود ۴.۵ میلیون عدد در ماه افزایش یافته است.

کرونا در خیز پنجم خود طی ۲۴ مرداد ماه با گرفتن جان ۶۲۰ نفر رکورد جدید از تلفات روزانه به جا گذاشت.
ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
در استان خراسان رضوی نیز ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون سه میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.