به همت بنیاد کرامت رضوی، زائرسرای رضوی در بلوار چمن مشهد به مرکز ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی تبدیل شد.

راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی

به گزارش قدس آنلاین، پیرو اجرای دستورات ۸ ماده‌ای تولیت آستان قدس مبنی بر بسیج همه امکانات این مجموعه در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کاهش آلام بیماران کرونایی، بنیاد کرامت رضوی نیز پای کار آمد و بخشی از نیازهای مهم شهر مشهد را تامین کرد.

از توزیع بسته‌های معیشتی تا ایجاد مرکز خدمات سرپایی
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی  اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی دستوری ۸ بندی برای مقابله با کرونا و کمک به مجاوران حضرت رضا(ع) صادر کرده‌اند که مطابق آن همه بنیادها و موسسات زیرمجموعه آستان قدس برای بهبود این شرایط بحرانی دست به کار شده‌اند.
محمدحسین استادآقا افزود: بنیاد کرامت رضوی که پیش از این نیز خدمات گسترده‌ای در حوزه حمایت‌های معیشتی دوره کرونا ارائه کرده بود، در تازه‌ترین اقدام خود و متناسب با شرایط بحرانی کنونی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، مرکزی را برای ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی در زائر شهر رضوی واقع در خیابان چمن ۹۹ راه‌اندازی کرده است.

معاینه سرپایی و اقدامات تشخیصی
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: با توجه به پایش و ارزیابی انجام شده درباره نیازهای فوری بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر بیماری، مشخص شد کمبود فضاهای درمانی برای انجام اقدامات سبک مانند معاینه سرپایی و تشخیصی، از نیازهای ضروری است و بر همین اساس تصمیم به تجهیز و راه‌اندازی این مرکز در زائرسرای رضوی گرفته شد.‌

۸۰ تخت، ۲ پزشک و ۱۰ پرستار
استادآقا ادامه داد: این مرکز در گام نخست با ۸۰ تخت فعال شده و به انواع امکانات تخصصی بیمارستانی به‌ویژه کپسول‌های اکسیژن‌ساز تجهیز شده تا بتواند یکی از نیازهای مهم این شرایط را تامین کند.
وی با اشاره به ارائه‌دهندگان خدمت در این مجموعه نیز گفت: کادر درمانی این مرکز از خادمیاران سلامت و شامل ۲ پزشک، ۱۰ پرستار و ۶ نیروی خدماتی هستند که در دو شیفت، به مراجعه‌کنندگان خدمت می‌کنند.

به‌کارگیری ۲ آمبولانس برای انتقال بیماران اورژانسی
استادآقا اظهار کرد: بنیاد کرامت رضوی در کنار راه‌اندازی این مرکز، برای تسهیل امور درمانی بیماران، ارائه خدمات دیگری را نیز  دنبال کرده است که تجهیز داروخانه و استفاده از دو آمبولانس از جمله این خدمات است تا در صورت نیاز و طبق هماهنگی با بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بیماران دارای شرایط حاد، به سرعت از زائرسرا به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال داده شوند.‌
وی یادآور شد: تدابیر و اقدامات عاجل دیگری نیز برای کمک به مردم مشهد در نظر گرفته شده که طی روزهای آینده نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.