استاندار خراسان رضوی از تشدید نظارت و برخورد با ناقضان مصوبات کرونایی خبرداد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در صورت هرگونه تخطی و اخلال در روند اجرای مصوبات، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

تشدید نظارت و برخورد با ناقضان مصوبات کرونایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،   محمدصادق معتمدیان در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی با اشاره به اینکه رستوران‌ها حق پذیرش مشتری ندارند، اظهار کرد: رستوران‌های داخل شهر مشهد فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند و در صورت مشاهده فعالیت و پذیرش مشتری، پلمب خواهند شد.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که محدودیت تردد در ییلاقات طرقبه و شاندیز صورت گیرد از این رو اجازه ورود به شهروندان عزیز در این مناطق طی تعطیلی‌های سراسری داده نخواهد شد همچنین محورهای ورودی به استان بسته شده و اجازه خروج خودروهای مشهدی و ورود به خودروهای غیربومی داده نخواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این‌که محدودیت‌های جدید باید توسط رسانه‌ها و صداوسیما برای مردم به شکل دقیق اطلاع‌رسانی شود، عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به بالای ۸۰ درصد برسد، ضمن این‌که کمیته‌های قرارگاه باید به صورت ۲۴ ساعته هم‌اندیشی و نظارت کنند تا محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به تأمین نیازمندی‌های کادر درمان و بیماران، عنوان کرد: اکسیژن یکی از نیازهای ضروری بیماران کرونایی است از این رو خرید دو دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها و مخزن ده‌تنی قطعی شده و دانشگاه علوم پزشکی باید سریعأ برای تهیه و جانمایی آنها در بیمارستان‌ها اقدام کند.

معتمدیان اضافه کرد: با همه توان، به اندازه نیاز استان دستگاه اکسیژن‌ساز، مخازن و کپسول اکسیژن تهیه می‌کنیم تا نگرانی برای عزیزان ما وجود نداشته باشد علاوه بر آن، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها، تهیه ۶۰ دستگاه نوبت‌دهی تعیین تکلیف شد و سریعأ باید جانمایی شوند.

وی بر ضرورت ورود و مشارکت بانک‌های استان برای تأمین نیازهای کادر درمان و بیماران تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در صورت هرگونه تخطی و اخلال در روند اجرای مصوبات، به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)  در ایام محرم پرداخت و افزود: مراسم‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که طی بازدیدهایی که از هیئات مذهبی صورت گرفت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مشاهده شد که نیاز است این ظرفیت در مقیاس ملی برای مخاطبان و مردم عزیزمان به تصویر کشیده شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.