مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: میزان برداشت گندم از مزارع شهرستان در سال گذشته ۴۳ هزار تن بوده که این میزان در سال جاری به ۲۳ هزار تن کاهش یافته است.

خسارت خشکسالی به کشاورزان جغتایی/ کاهش ۲۰ هزار تنی برداشت گندم

به گزارش قدس آنلاین،   خلیل شایستگان با اشاره به کاهش برداشت گندم در جغتای، اظهار کرد: امسال به دلیل وقوع خشکسالی و تنش‌های زراعی، برداشت از سطح ۷.۳ هزار هکتار مزارع گندم شهرستان جغتای به‌میزان ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: میزان برداشت گندم از مزارع شهرستان در سال گذشته ۴۳ هزار تن بوده که این مقدار در سال جاری به ۲۳ هزار تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای اضافه کرد: از ۲۳ هزار تن گندم برداشتی، معادل ۱۷.۸ هزار تن آن به‌عنوان گندم مازاد کشاورزان توسط سه مرکز خرید تضمینی گندم شهرستان شامل مراکز خرید گندم غزنوی جغتای، انقلاب آزادور و شهریار ریواده با نرخ مصوب ۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: این مقدار نیز نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد کاهش یافته است چراکه گندم مازاد تحویلی به مراکز دولتی خرید تضمینی گندم در سال گذشته، معادل ۴۲.۵ هزار تن بوده است.

شایستگان با اشاره به این‌که امسال مقداری از سطوح سبز گندم برای تعلیف دام حذف شده است و باقیمانده توسط تعداد ۳۵ کمباین در سطح شهرستان برداشت شده است، بیان کرد: به منظور تشویق کشاورزان به تحویل گندم به سیلوهای دولتی، به ازای هر تن گندم تحویلی از طرف کشاورزان، حواله تعداد دو کیسه کود اوره به آنان داده شد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت اراضی آبی و دیم غلات شهرستان به ترتیب ۴۷ و ۹۵ درصد برآورد شده است، گفت: این خسارات از طریق صندوق بیمه کشاورزی در حال پرداخت است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.