عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه بیش از ۶۰ نفر از کارکنان قطار شهری مشهد و ۱۳۰ نفر از کارکنان اتوبوسرانی مشهد هم‌اکنون با بیماری کرونا درگیر هستند و طی دو هفته گذشته، ۱۰ نفر از همکاران ما در حوزه حمل و نقل عمومی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلاء ۱۹۰ نفر از کارکنان حمل‌ونقل عمومی مشهد به کرونا

به گزارش قدس آنلاین،  ایمان فرهمندی در جلسه «بررسی راهکارهای کنترل و درمان کرونا با نگاه ویژه به مشهد» که در کلاب هاوس برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان گروه مدیریت شهری خود را متعهد می‌دانیم که در شرایط بحرانی شهر، اقداماتی را با راهنمایی متخصصان حوزه بهداشت انجام دهیم و سهم خود را در کنترل بیماری کرونا ایفا کنیم. به همین منظور در مصوبه‌ای که دیروز در شورای شهر اعلام کردیم، تصمیم گرفتیم که به مدت ۶ روز قطار شهری و چهار روز اتوبوسرانی را به صورت کلی تعطیل کنیم.

وی افزود: متاسفانه ستاد استانی کرونا این مصوبه را تایید نکرد؛ چراکه معتقد بود تعطیلی حمل و نقل عمومی آسیب ایجاد می‌کند و به‌جای آن پیشنهاد داد که محدودیت ظرفیت ایجاد کنیم، یعنی تعداد ناوگان کمتری را به کار گیری کنیم که ما با آن مخالفت کردیم؛ چراکه معتقد هستیم که این کار فقط باعث افزایش تراکم مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

عضو کمیسیون خدمات شهری،  بهداشت، سلامت و محیط زیست  شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: آسیب دیگری که وجود دارد، آسیبی است که به پرسنل و کارکنان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌شود. متاسفانه بیش از ۶۰ نفر از کارکنان قطار شهری مشهد و ۱۳۰ نفر از کارکنان اتوبوسرانی مشهد هم‌اکنون با بیماری کرونا درگیر هستند و طی دو هفته گذشته، ۱۰ نفر از همکاران ما در حوزه حمل و نقل عمومی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

فرهمندی خاطرنشان کرد: متاسفانه مجبور هستیم که در آرامگاه‌ها و غسالخانه‌ها ظرفیت‌سازی کنیم. خبر خوبی نیست اما تا دوبرابر ظرفیت فوتی این روزها، ظرفیت برای آرامگاه‌های مشهد و حومه پیش‌بینی کرده‌ایم.

دکتر حمید سوری، رئیس کمیته واکنش سریع وزارت بهداشت و نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: امروز ظهر به مشهد عازم هستیم و برنامه فشرده‌ و مفصلی خواهیم داشت و چهارشنبه به نیشابور سفر خواهیم کرد. چهارچوبی برنامه‌ریزی کرده‌ایم به این بستگی دارد که در خراسان رضوی چقدر به اجرای توصیه‌ها عمل کنند و با همفکری و همراهی یکدیگر پیش برویم. قرار نیست که هیچ نسخه از پیش تعیین شده‌ای را از تهران برای خراسان رضوی بیاوریم اما چهارچوب‌ها و تجارب کسب‌شده را در اختیار قرار خواهیم داد. امیدواریم که با یک برنامه‌ریزی فوری، التهاب، بار درمانی و مرگ و میر را کاهش دهیم که از لحاظ روانی برای جامعه مناسب است و به موازات آن اولویت‌های پیش‌گیری را تقویت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.