نهادهای بهداشتی فرانسه از افزایش چشمگیر بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه فرانسه خبر داده‌اند.

افزایش چشمگیر بیماران کرونایی بستری شده در اورژانس‌های فرانسه

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان نوشت:

در فرانسه شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها روند افزایشی را طی می کند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۳۹۹ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های فرانسه پذیرفته شدند.

به این ترتیب در حال حاضر در مجموع حدود ۹۷۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های فرانسه بستری هستند.

نهادهای بهداشتی فرانسه همچنین از افزایش شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در این کشور خبر داده‌اند. بر این اساس در عرض ۲۴ ساعت حدود ۷۳ بیمار کرونایی بد حال در بخش های مراقبت‌های ویژه فرانسه بستری شدند که به این ترتیب شمار بستری شدگان در این بخش ها به ۱۸۵۲ مورد افزایش پیدا کرده است.

دولت فرانسه از روز دوشنبه به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور قواعد تازه ای را اعمال کرده که با اعتراضات فراوانی روبرو شده است.

بر پایه این مصوبه از روز دوشنبه گذشته شهروندان برای ورود به بارها و رستوران‌ها، برخی فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی مانند نمایشگاه‌ها و استفاده از وسائل نقلیه عمومی برای سفرهای بین‌شهری، در صورتی که واکسینه یا مبتلای بهبود یافته نباشند باید یک تست منفی ارائه کنند.

مصوبه پارلمان همچنین مقرر کرده که واکسینه شدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ برای شاغلان در بخش بهداشت، درمان، مددکاری و مشاغلی نظیر آتش‌نشانی و امداد اجباری باشد..

نارضایتی درباره تشدید قواعد کرونایی در فرانسه برای پنجمین هفته متوالی روزهای شنبه و یکشنبه فرانسوی ها را به خیابان ها کشاند. معترضان به طرح گذر سبز سلامت که تنها به افراد واکسینه شده، بهبود یافته از کرونا و کسانی که تست منفی کرونا ارائه دهند اجازه بازدید از بسیاری اماکن را می دهد اعتراض داشتند. همچنین آن ها مخالف طرح اجباری شدن واکسن برای کادر بهداشت و درمان که اخیرا ازطرف دولت اجرایی شده است هستند.

رئیس‌جمهور فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) به کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

قواعد کرونایی سختگیرانه تر و اعلام پایان تست های رایگان برای افراد واکسینه نشده نرخ واکسیناسیون در فرانسه را افزایش داده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه حدود ۷۰ درصد شهروندان در این کشور حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده و بیش از ۵۶ درصد هم هر دو دوز واکسن را زده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در عرض ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه ۲۱۱۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶۴۷۱۰۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۱۲۶۵۶ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.