دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با موج پنجم کرونا به بهترین شکل در حرم مطهر رضوی در حال اجراست؛ این اظهار نظر رسمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که بر اقدامات و تلاش‌های آستان قدس رضوی مُهر تایید می‌زند.

 مُهر تایید دانشگاه علوم پزشکی بر تمهیدات بهداشتی مقابله با کرونا در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شیوع موج پنجم کرونا، تولیت آستان قدس رضوی دستوراتی را برای تشدید پروتکل‌های بهداشتی صادر کرده‌اند، بر همین اساس خوشبختانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی به بهترین صورت اجرا می‌شود و ما از مجموعه آستان قدس به دلیل اینکه هیچ‌گونه اقدامی بدون هماهنگی با ستاد مقابله کرونا انجام نداده‌اند، تشکر می‌کنیم.

دکتر مهدی قلیان همچنین به عملکرد موفق آستان قدس در طول دوره کرونا اشاره کرد و گفت: از بهمن ماه سال ۹۸ که نخستین جلسات ما درخصوص ویروس کرونا برگزار می‌شد، مجموعه آستان قدس رضوی با تمام توان پای کار بوده و از زمان بازگشایی حرم مطهر رضوی نیز همه امکانات بهداشتی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شست‌وشو و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای زائران فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در طول مدتی که درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم، جزو پیشتازان در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی بوده است.

قلیان افزود: مدیریت حرم مطهر رضوی و مجموعه آستان قدس رضوی هیچ‌گونه کوتاهی در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های لازم به زائران و مجاوران نداشته که این اقدام قابل تقدیر است.

قانون‌شکنی عده‌ای محدود، متوجه آستان قدس و خادمان حرم نیست

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حضور برخی نقض‌کنندگان پروتکل‌ها در کل جامعه و اماکن عمومی نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه ممکن است عده محدودی از زائران نیز با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، سایر زائران قانون‌مدار را دچار مشکل کنند اما خادمان سلامت در حرم بر این موضوع نظارت دارند و تذکرات لازم به قانون‌شکنان داده می‌شود.

وی افزود: اینکه خدای نکرده زائری به هر دلیلی در رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کند، تقصیر خدام حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی نیست؛ ما به طور مرتب از حرم بازدید میدانی داشته‌ایم و تلاش‌های این مجموعه را دیده‌ایم.

قلیان خاطرنشان کرد: امیدواریم خادمان حرم امام رضا(ع) همچنان با همین روحیه خستگی‌ناپذیر، زائران عزیز را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه کنند تا بتوانیم با یاری همه مردم و مشارکت عمومی این ویروس منحوس را شکست دهیم.

پشتیبانی‌ آستان قدس از واکسیناسیون مردم حاشیه شهر و تجهیز بیمارستان‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دیگر خدمات و حمایت‌های آستان قدس نیز اشاره و اظهار کرد: آستان قدس رضوی در موج پنجم کرونا، علاوه بر تشدید پروتکل‌ها در حرم مطهر، کمک‌های قابل توجهی نیز برای تجهیز بیمارستان‌های مشهد و واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد داشته و پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی در این شرایط سخت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.