معاون سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از اهداء بسته‌های فرهنگی به هیئات مذهبی سراسر شهر مشهد توسط این سازمان خبر داد.

اهداء بسته‌های فرهنگی به هیئات مذهبی سراسر شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سعید حقیقی ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه ماه محرم در تشریح این فعالیت اظهارکرد: در دهه اول ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) هیئت‌های مذهبی بسیاری مشغول عزاداری و عرض ارادات به ساحت این امام همام هستند و در همین راستا یکی از برنامه ها و ماموریت‌های سازمان علمی و  فرهنگی آستان قدس رضوی ترویج فرهنگ عزاداری، عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است.
وی بیان کرد: امسال سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای تقویت مساعدت به هیئت‌های مذهبی و تعظیم شعائر حسینی، تصمیم گرفت تا بسته‌های فرهنگی را به هیئت‌های مذهبی شهر مشهد که به نوعی تریبون شیعه هستند، تقدیم کند.
حقیقی ادامه داد: این بسته‌ها شامل ۱۰۰ جلد کتاب و پرچم متبرک امام رضا(ع) ویژه عزاداری امام حسین(ع) می‌شود که در راستای منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی انجام اقدامات فرهنگی فاخر و عمیق در سطح شهر مشهد و دستور ریاست سازمان به هیئات مذهبی اهدا شد.
وی اضافه کرد: کتاب «شهادت‌نامه حسین(ع) و شهیدان کربلا؛ سیر نهضت حسینی بر اساس کهن‌ترین منابع» نوشته محمدهادی زاهدی نیز یکی از کتاب‌های اهدایی به هیئات مذهبی است که در این‌کتاب سیر تاریخی نهضت حسینی بر مبنای ۱۰ منبع کهن از کهن‌ترین منابعی که روایت کربلا را داشته‌اند، از آغاز ماجرای خلافت یزید و قیام و حرکت حضرت اباعبدالله(ع) مطرح شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: محمدهادی زاهدی نویسنده این‌اثر، با آوردن ۱۰۹ عنوان همه رویدادهای قیام حسین(ع) را با استفاده از همان منابع ۱۰ گانه، همراه با توضیحاتی مفید در پانوشت صفحات ذکر کرده است. امتیاز این اثر تکیه بر قدیمی‌ترین منابع است که مجالی فراهم می‌آود تا شباهت‌ها و تفاوت‌های مقاتل را دریابیم و کاستی‌ها (برخی منابع برخی وقایع را ذکر نکرده‌اند) روشن شود.
وی به کتاب «آزمون عزاداران» که از دیگر محصولات فرهنگی اهدایی به هیئات مذهبی است اشاره کرد و گفت: این کتاب نیز نوشته جمعی از نویسندگان است که توسط انتشارات امام مهربان منتشر شده است و به عزاداری متفاوت سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره دارد.
به گفته حقیقی اهداء بسته‌های فرهنگی به هئیات مذهبی شهر مشهد، در راستای تعامل و هم افزایی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با هیئات مذهبی شهر مشهد استمرار خواهد یافت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.