بسیاری از کارشناسان شهری معتقدند که حضور زاکانی در شهرداری مفید و در راستای حذف دست رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی خواهد بود اما چرا مفسدان اقتصادی و رانت‌خوارن از حضور "زاکانی" در شهرداری تهران احساس خطر کرده‌اند؟!

چرا مفسدان اقتصادی و رانت‌خوارن از حضور "زاکانی" در شهرداری تهران احساس خطر کرده‌اند؟!

به گزارش قدس آنلاین؛ اعضای شورای شهر تهران در دوره ششم با ۱۸ رای موافق به علیرضا زاکانی را برای شهرداری تهران انتخاب کردند که این انتخاب بر اساس ویژگی‌های است که زاکانی در طی این سال‌ها داشته است.

علیرضا زاکانی پرچمدار مبارزه با فساد و رانت بوده و در این سال‌ها، مردم زاکانی را با این خصیصه مهم می‌شناسند همچنین اعضای شورای شهر تهران معتقدند که این انتخاب می‌تواند منشاء تحوالات در شهر و شهرداری در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم باشد.

علیرضا نادعلی؛ عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار جدید تهران عنوان کرد: این انتخاب و اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و همزمانی آغاز دوره جدید شهرداری تهران با دولت آقای رئیسی اتفاق خوبی است و قطعا ثمرات خوبی را در پی خواهد داشت. قطعاً در کنار مبارزه با فساد از سوی شهردار جدید تهران توجه ویژه‌ای به عدالت و خدمات به شهروندان بویژه در مناطق جنوبی خواهد شد و در واقع خدمت به شهروندان در اولویت کاری شهردار تهران خواهد بود.

سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به انتخاب زاکانی با رای قاطع شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: رای اکثریت آرای شورا، نشان از اعتماد به زاکانی است و امیدواریم همانطور که زاکانی در برنامه‌های خود اعلام کرده بتواند تحولات خوبی را در پایتخت رقم بزند؛ با توجه به رویکرد زاکانی و سبقه و سابقه‌ای که وی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد، قطعا در یک بازه زمانی کوتاه شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود همچنین در سایر حوزه‌ها از جمله عمرانی با حمایت برخی از اعضای شورا که تا به حال چند دوره در شورا حضور داشتند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی کارآمدی، تخصص، فسادستیزی و برنامه‌محوری را از شاخص‌های بارز زاکانی برشمرد و گفت: قطعاً شورا می‌تواند با انتخاب شهردار جدید به برنامه‌ها و وعده‌هایی که به شهروندان داده است، جامع عمل بپوشاند.

پرویز سروری نیز با اشاره به توانمندی‌های و ویژگی‌های زاکانی گفت: قطعاً با شناختی که از زاکانی داریم، وی می‌تواند در شهرداری موفق باشد و شهروندان ۴ سال خدمت مناسب را دریافت کنند و به جز فسادستیزی و مبارزه با رانت که از ویژگی‌های زاکانی است می‌توان برنامه‌های وی را در حوزه حمل و نقل، فضای سبز و... برای تهران برشمرد که از ویژگی‌های قابل قبول وی محسوب می‌شود.

در حالی که بسیاری از کارشناسان شهری معتقدند که حضور زاکانی در شهرداری مفید، موثر و در راستای حذف دست رانت خواران و مفسدان اقتصادی خواهد بود که برخی از سایت و کانال‌های معلوم حال به دنبال تخریب این انتخاب صحیح شورای شهر تهران هستند به طوری که با راه انداختن کمپین‌های "نه به زاکانی" در پی تداوم منافع نامشروع خود هستند چرا که با حضور زاکانی در شهرداری تهران، منافع این گروه‌ها و افراد به خطر خواهد افتاد.

این در حالیست که اخیراً برخی از کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی  موضوعی را با عنوان "درخواست شهروندان از وزارت کشور: جلوی شهردار شدن زاکانی را بگیرید!" را نشر می‌دهند و به قولی می‌خواهند از حضور زاکانی در شهرداری جلوگیری کنند اما آیا این تحرکات علتی جز احساس خطر آنها از تهدید منافع نامشروعشان دارد؟!

در هر صورت در بسیاری از بخش‌های شهرداری تهران در طول این سال‌ها شاهد فساد و رانت هستیم و حضور فردی انقلابی، متعهد، متخصص و فسادستیز در راس شهرداری می تواند این بساط را جمع کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.