همزمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ویژه‌برنامه‌های عزاداری در حرم مطهر رضوی با حضور محدود زائران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و به طور گسترده از رسانه ملی و فضای مجازی پخش خواهد شد.

پخش مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حرم رضوی از رسانه ملی و فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به محدودیت‌های به اجرا در آمده برای مقابله با موج پنجم کرونا، آستان قدس رضوی نیز مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را به شکل محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد کرد. در همین راستا با هدف بهره‌مندی خیل گسترده مجاوران و عموم مردم کشور، این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صداوسیما و همچنین صفحات آستان قدس رضوی در فضای مجازی به آدرس aqr_ir پخش خواهد شد.

درخواست از مردم برای پیگیری برنامه‌ها در رسانه ملی

مدیریت عالی حرم مطهر رضوی نیز از همه دلدادگان به حضرت رضا(ع) و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت درخواست کرده است خادمان حرم را نائب‌الزیاره خود بمانند و ضمن زیارت از راه دور، از طریق رسانه ملی و فضای مجازی مخاطب برنامه عزاداری حرم مطهر باشند.

برنامه‌های تاسوعای حسینی

در همین راستا معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز فهرست و زمان برگزاری مراسم عزاداری این ایام که به طور زنده پخش خواهد شد را اعلام کرد. بر این اساس مراسم تاسوعای حسینی روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید از ساعت ۱۰:۲۵ آغاز خواهد شد و با قرائت زیارت ‌حضرت ابوالفضل(ع)، مرثیه‌سرایی، اقامه نماز جماعت و مدیحه‌سرایی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سعید قانع ادامه می‌یابد. در این مراسم آیت‌الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام جمعه مشهد به ایراد سخن و مقتل‌خوانی می‌پردازد.
مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا نیز با رعایت کامل موازین بهداشتی و با حضور محدود خادمان بارگاه منور رضوی از ساعت ۲۰ در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار می‌شود.

اجرای ویژه برنامه‌های روز عاشورا

مراسم ظهر عاشورای حسینی نیز پنجشنبه ۲۸ مردادماه از ساعت ۱۰ با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز می‌شود و قرائت زیارت عاشورا، دعای امام حسین(ع) در روز عاشورا، مرثیه‌سرایی حاج امیر عارف، اقامه نماز جماعت و مداحی سعید قانع از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. در این مراسم آیت‌الله علم الهدی علاوه بر ایراد سخنانی با محوریت واقعه ظهر عاشورا به مقتل‌خوانی می‌پردازد.

مراسم شام غریبان نیز با قرائت آیات روح بخش قرآن کریم، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین فرزانه و مرثیه‌سرایی علی خوشچهره تدارک دیده شده است.این مراسم از ساعت ۲۰:۲۰ تا ۲۱ با محوریت مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.