منابع لبنانی به جزئیات جدیدی از اسامی مطرح در زمینه تشکیل کابینه اشاره کردند و از نوع خوش بینی برای تشکیل دولت در اواخر هفته جاری یا اویل هفته بعد خبر دادند.

 جزئیات جدید از روند تشکیل کابینه لبنان/ دولت جدید تا اوایل هفته آینده نهایی می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، منابع آگاه به جزئیات بیشتری از دیدار میان میشل عون رئیس جمهوری لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید پرداختند.

این منابع  به روزنامه الاخبار اعلام کردند: این مذاکرات درباره برخی اسامی و پست‌ها ادامه دارد. درست است که توافق درباره اینکه وزرات کشور سهم نخست وزیر مکلف باشد، انجام شده است و چهار «اسم محمد الحسن»، «مروان زین»، «ابراهیم بصبوص» و فرد دیگری از «آل الحجار» مطرح است اما تکلیف پست وزارت اقتصاد هنوز مشخص نشده است که آیا سهم عون خواهد بود با حزب قومی سوری.

این منابع بیان کردند: درباره وزارت دادگستری که سهم رئیس جمهوری لبنان خواهد بود، میقاتی با طرح نام «هیام الملاط » مخالفت کرده است.

از میان وزارتخانه‌هایی که تکلیف آنها مشخص شده است، وزارت ارتباطات است که عون با رسیدن آن به المرده موافقت کرده است.

همچنین وزارت آموزش و پرورش که به حزب سوسیالیست ترقیخواه به ریاست جنبلاط رسیده است.

این منابع افزودند: وزارت بهداشت به «فراس الابیض» مدیر کل بیمارستان دولتی بیروت خواهد رسید.

منابع لبنانی بیان کردند: اسامی وابسته به دو جریان شیعی از سوی میقاتی دریافت شده است که تاکنون نام «یوسف خلیل» برای وزارت دارایی داده شده است و نبیه بری بر آن اصرار دارد اما وی از طریق «علی حسن خلیل» نام «عبدالله ناصر الدین » وابسته اقتصادی سفارت لبنان در واشنگتن را هم در صورتی که با یوسف خلیل موافقت نشود، داده است.

منابع لبنانی اعلام کردند: تکلیف وزارت کشاورزی هنوز مشخص نشده است.

از سوی دیگر برخی منابع به روزنامه الجمهوریه با اشاره به فضای مثبت حاکم بر روند تشکیل کابینه، اعلام کردند که اگر اوضاع بر همین منوال به پیش برود، دولت جدید اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آتی متولد خواهد شد.

این منابع به الجمهوریه اعلام کردند: پست‌های حساس و کلیدی توزیع شده است و اسامی آن به غیر از نام مطرح شده برای وزارت کشور که توافقی خواهد بود، مشخص شده است. 

منابع مذکور گفتند: تکلیف پست‌های دیگر اساسی و خدماتی مشخص شده است از جمله وزارت آموزش و پرورش سهم  «ولید جنبلاط»، وزارت مهاجرت سهم  «طلال ارسلان»، ارتباطات به جریان المرده، امور اجتماعی و دادگستری سهم رئیس جمهوری است.

این منابع اعلام کردند که خوش بینی وجود دارد مگر اینکه در لحظات آخر تحولات منفی ناگهانی رقم بخورد.

منابع مذکور به الجمهوری تاکید کردند که نجیب میقاتی و میشل عون دقت و موشکافی خاصی روی اسامی دارند تا توافقات بر روی همه اسامی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.