معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در چند روز گذشته شاهد ثبات بوده‌ایم و حدود ۵۰هزار بیمار در مراکز درمانی کشور بستری هستند و حدود ۳۰هزار نفر هم خدمات سرپایی دریافت می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت: ۵۰هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کشور بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم جان‌بابایی امروز در بازدید از مراکز درمان گلستان به‌همراه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند ثبات بستری در چند روز گذشته در استان گلستان، اظهار داشت: هرچند قضاوت درباره روند کاهشی ابتلا زود است اما در چند روز گذشته شاهد ثبات بوده‌ایم هرچند این روزها حدود ۵۰ هزار بیمار در مراکز درمانی کشور بستری هستند و حدود ۳۰ هزار نفر هم خدمات سرپایی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در برخی استان‌ها همچنان روند ابتلا افزایشی است از جمله این استان‌ها اصفهان، فارس و خراسان رضوی است و بقیه استان‌ها تقریباً روند ابتلا به یک ثبات نسبی رسیده است.

معاون وزیر بهداشت با ابراز اینکه "در بحث زیرساختی تلاش می کنیم تا مشکل کمتری داشته باشیم"، افزود: در چند روز گذشته با کمک دولت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌رسان مشکل کمتری را شاهد بودیم.

جان‌بابایی تأکید کرد: امیدواریم تا هفته آینده با کمک‌های بیشتر روند بهتری را شاهد باشیم.

با درخواست مجمع نمایندگان استان گلستان، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و تعدادی از اعضای کمیسیون برای بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان امروز جمعه (۲۹ مرداد) به استان گلستان آمدند.

اعضای این کمیسیون در سفر یک‌روزه از هر حوزه انتخابیه به‌نمایندگی از یک بیمارستان بازدید می‌کنند اما در جمع‌بندی نهایی مشکلات همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان خصوصاً مواردی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با بیماری کرونا مرتبط‌اند، لحاظ خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.