رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج بررسی‌ها از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین عزاداران مشهدی از ابتدای محرم تاکنون نشان می‌دهد که فقط حدود ۵۰ درصد از عزاداران و دست اندرکاران برگزاری این مراسم در مشهد ماسک داشته‌اند.

فقط ۵۰ درصد عزاداران محرم در مشهد ماسک داشتند

به گزارش قدس آنلاین،  محمد باباخانی افزود: طبق این بررسی‌ها استفاده از ماسک در بین عزاداران شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی بیشتر و حدود ۷۰ درصد بوده است.
وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشتی  طی این مدت بیش از ۲ هزار بازدید از مراسم عزاداری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده‌اند که قریب به ۶۰۰ مورد آن مربوط به شهر مشهد است.
رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر طبق بررسی‌های انجام شده رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت ظرفیت پذیرش عزاداران و رعایت زمان برگزاری مراسم در هیات‌های عزاداری مشهد بین ۴۲ تا ۴۵ درصد گزارش شده است.
باباخانی افزود: در این مدت ۱۶۰ مراسم عزاداری در مشهد  و ۴۰۰ مراسم در شهرستان‌های خراسان رضوی در فضای سربسته انجام شده است در حالی که در شرایط کنونی برپایی مراسم سوگواری محرم در فضای سربسته ممنوع است.
وی ادامه داد: طی ایام محرم  حدود ۵۰۰ مورد کنترل و نظارت بر توزیع نذورات در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده، که ۲۷۰ مورد تذکر گرفته‌اند و ۹۰مورد رسیدگی به شکایات صورت گرفته است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

روزانه بیش از  ۸۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان خراسان رضوی بستری می شوند که ۷۰ درصد آنها در شهر مشهد تحت درمان قرار دارند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۰، ۵۵۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۰ هزار و ۸۱۰ تن رسید.

بنا بر این گزارش و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی این مدت ۲۸ هزار و ۸۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۶۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۱۶ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.