فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان در دیدار با امیر دریادار شهرام ایرانی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در رزمایش دریایی عمان دعوت کرد.

دعوت رسمی نیروی دریایی ایران توسط پاکستان برای شرکت در رزمایش عمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، ادمیرال محمد امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان که در رأس هیئت نظامی به ایران آمده‌اند با حضور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار و گفت وگو کرد.

وی در  این دیدار خطاب به امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بنده افتخار می کنم که اولین فردی هستم که در دوره فرماندهی شما به دیدارتان آمده است؛ مطمئناً این انتخاب به جهت شایستگی ها و تلاش های شما در طول دوران خدمتی تان بوده است.

وی افزود: ریشه ها و اشتراکات فراوانی بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد و همانطور که در ضرب المثل ها شنیده ایم همسایه از فامیل نزدیک تر است؛ چرا که همسایه ها زودتر به کمک ما می رسند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان ادامه داد: ما در حوزه دین، فرهنگ و جغرافیا دارای اشتراکات ریشه‌ای عمیقی هستیم و از همه مهمتر اینکه در حوزه روابط بین دو ملت دارای ارتباطات دیرینه هستیم.

وی تصریح کرد: قلب بنده و مردم ما برای ایران می‌تپد و طبیعتا هر خبر خوبی را که راجع به ایران می شنویم ما را خوشحال و هر خبر بدی که از ایران می شنویم ما را غمگین خواهد کرد.

ادمیرال محمد امجد خان نیازی افزود: از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر پشتیبانی های همیشگی از مردم کشمیر تشکر می‌کنم و این حمایت شما معنای زیادی برای مردم کشمیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در حوزه تحولات دریایی دارای روابط دیرینه و طولانی هستند؛ ما در گذشته تمرینات مشترکی در حوزه دریایی داشتیم و پس از آن نیز روابط مان ادامه داشته و مدام با یکدیگر در رفت و آمد بوده‌ایم؛ کشتی‌های ما به کرات از بنادر یکدیگر بازدید کردند، من در سال ۲۰۰۱ از بندرعباس بازدید کردم و در آن زمان فرمانده دوم ناو بودم و بندرعباس یکی از مقاصد ما در حوزه ماموریت ها محسوب می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان گفت: کشتی های ما هربار که از کنار هم می گذرند، برخورد عالی با هم دارند. در تمامی روزهای گذشته، ما در حال همکاری و تقویت روابط بوده‌ایم و من مطمئنم که این مسیر ادامه خواهد یافت و سطح تمرینات ما ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رزمایش دریایی عمان هر ۲ سال یکبار به عنوان یک واقعه مهم در منطقه اتفاق می افتد افزود: از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دعوت می‌کنم که در این رزمایش شرکت کند.

ادمیرال محمد امجد خان نیازی با بیان اینکه رزمایش عمان با شعار «با همدیگر برای صلح» برگزار می‌شود افزود: امیدوارم در این رزمایش افسران نیروی دریایی ارتش ایران را ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: همه ما باید در راستای مقابله با تروریسم، قاچاق و شرارت‌ها در کنار یکدیگر باشیم و اجازه ناامنی را در منطقه ندهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.