چین انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ بتواند ۸۰ درصد از جمعیت خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کند و از این طریق به ایمنی جمعی در برابر این ویروس دست یابد.

چین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست می یابد

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان نوشت:

ژانگ نانشان از متخصصان برجسته بیماری های تنفسی در چین در این مورد در پنجمین نمایشگاه مشترک چین و کشورهای عربی در روز جمعه گفته است: دستیابی به ایمنی دسته جمعی به میزان کارآیی و موثر بودن واکسن ها و نیز قابلیت انتقال ویروس یادشده و تغییرات رخ داده در این زمینه بستگی دارد.

وی افزود: اثربخشی واکسن های ساخته شده در چین حدود ۷۰ درصد است ، بنابراین این کشور قبل از ایجاد مصونیت دسته جمعی به تزریق واکسن به بیش از ۸۰ درصد جمعیت خود نیاز دارد.

این متخصص پیش بینی کرد برای ایجاد مصونیت جمعی در جهان در برابر ویروس کرونا به دو تا سه سال همکاری جمعی در تمامی کشورها نیاز است. این نوع مصونیت تنها زمانی به وجود می آید که اکثریت ۷۰ درصدی جهان واکسن کرونا تزریق کنند و در نتیجه از انتشار ویروس مذکور در جهان از فردی به فرد دیگر جلوگیری شود.

ژانگ نانشان در پایان گفت: واکسن های چینی هنوز در برابر ویروس کرونا و گونه های جدید آن موثر هستند و میزان مصونیت سازی آن در برابر گونه دلتا نزدیک به ۶۰ درصد، در برابر ظهور علائم متوسط آن ۷۰ درصد و در برابر موارد شدید این ویروس ۱۰۰ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.