پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شرایط سرخپوشان برای لیگ ایران خوب است اما برای آسیا باید در ۵ پست بازیکن بگیرد تا خود را به خوبی ترمیم و تقویت کند.

عبدی: پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا باید تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین عبدی اظهار کرد: پرسپولیس ۲ بازیکن مهم خود به ویژه احمد نورالهی که سال‌ها زحمات بسیاری برای این تیم را کشید از دست داد. از سویی دیگر باشگاه نیز باید به فکر ترمیم خود باشد تا همین روند موفقیت را ادامه دهد و بتواند در ایران و آسیا موفق عمل کند.

وی ادامه داد: پرسپولیس باید در پست‌های دروازه بانی، دفاع چپ، دفاع وسط، هافبک وسط و خط حمله بازیکن جدید و خوب بگیرد تا همین روند را ادامه دهد، هر چند نقل و انتقالات در حال انجام است و باید دید کادر فنی تیم چه تصمیم‌هایی را در دستور کار دارد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا برای ترمیم تیم‌های باشگاهی ایران از بازیکنان آکادمی‌های فوتبال استفاده نمی‌شود، تاکید کرد: تا زمانی که نگاه ما تیمداری است، به آکادمی‌ها توجه نمی‌شود اما اگر نگاه باشگاه‌داری باشد بسیاری از مشکلات خود به خود حل می‌شود. این مساله‌ای است که باید مدیریت و هواداران به آن توجه کنند تا شرایط درست شود. 

عبدی افزود: وقتی یک باشگاه برای ابتدایی‌ترین امکانات تیم اول خود در مذیقه باشد طبیعی است به فکر رده‌ها و تیم‌های دیگر خود نباشد، اما اگر در سیستم مدیریت این گونه تعریف کنیم که حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد داشته‌های خود را در آکادمی‌ها هزینه کنیم خواهیم دید در گذر زمان هم هزینه باز می‌گردد و هم برای جابجایی بازیکنان همواره نیروهای جوان و مستعد را در اختیار داریم که این خیلی کمک می کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: معمولا برای بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری در آکادمی‌ها روند ۴ ساله‌ای را در نظر می‌گیرند تا بازیکن به شرایط خاص برسد اما با توجه به استعدادهایی که در ایران داریم این روند کوتاه‌تر هم می‌شود و می‌توانیم در مدت زمانی کوتاه، بازیکنانی را پرورش دهیم که هم امکان حضور در تیم اول باشگاه را داشته باشد و هم شرایط حضور قرضی و یا حتی ترانسفر شدن را برای باشگاه مهیا سازد که همه این‌ها آورده مالی هم به همراه خواهد داشت.

عبدی تاکید کرد: فراموش نکنیم اگر آکادمی نباشد فوتبال و آینده هم نیست. زمانی که در پرسپولیس بودم روی این مساله کار کردم اما شرایطی به وجود آمد که مسیر به سرانجام نرسید و نتوانستیم کاری را که می‌خواستیم انجام دهیم را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: افرادی به هر عنوان در روند کار اختلال ایجاد می‌کردند و چرخه کار متوقف می‌شد. باید قبول کنیم آکادمی برای منافع ملی خوب است اما برای منافع شخصی نه.

عبدی افزود: در آکادمی بازیکن‌سازی می‌کنیم و وقتی به درجه اعتبار رسید منافع و سود آن به فوتبال ملی باز می‌گردد اما اگر این روند متوقف شده و بازیکن بی‌کیفیت خارجی بیاوریم سود حاصله در بین بسیاری افراد تقسیم می‌شود و همین روند آفت فوتبال ما شده است که امیدوارم هر چه زودتر حل شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.