مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون کرونای مادران باردار در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

واکسیناسیون مادران باردار در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان گفت: مراکز بهداشتی با عنوان "پاک" بر اساس میزان واکسن موجود،  مادران باردار را با اولویت های مربوطه فراخوان می کنند.
وی افزود: در شرایط کنونی مادران باردار بالای ۳۵ سال یا دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن هستند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در هر شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرکز واکسیناسیون پاک دایر شده است.  
وی گفت: در حال حاضر  ۱۵ مرکز پاک در مشهد برای تزریق واکسن به مادران باردار در نظر گرفته شده است.
احمدیان افزود: واکسن مجاز برای استفاده مادران باردار از نوع سینوفارم است.
وی ادامه داد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می شود.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه ۸۵ تا ۹۰ هزار زایمان در مناطق زیرپوشش این دانشگاه گزارش می شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دوم شهریور ماه جاری ۷۰۹ نفر در کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و این ویروس بار دیگر رکورد جدید تلفات روزانه را ثبت کرد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون چهار میلیون و ۷۵۶ هزار و ۳۹۴ نفر در ایران به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.