نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به بیماری وحشی کرونا و ایجاد محدودیت‌ها گفت: در کل آنقدر پدیده اربعین قابل توجه هست که ترس جبهه غربی، عبری، عربی از همه‌گیری آن کاملا مشهود است.

ترس جبهه غربی، عبری و عربی از پیاده روی اربعین

حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه گیلان، با اشاره به ظرفیت محرم و صفر برای تربیت نیروی موثر در جامعه و تقویت سرمایه اجتماعی گفت: در طول تاریخ حرکت امام حسین علیه السلام تاثیرات بسزایی برروی افراد جامعه داشته است؛ چه از لحاظ فردی و چه اجتماعی، مکتب عاشورا و قیام امام حسین تاثیرات بسیاری دارد.

وی در ادامه افزود: تاثیرگذاری مکتب عاشورا از جهت فردی به این گونه است که در طول تاریخ کسانی که با نهضت امام حسین و مجالس عزا بیشتر ارتباط داشتند و خانواده‌ها در دو ماه محرم و صفر به همراه فرزندان خود به عزاداری مشغول می‌شدند، به طور معمول نسبت به افراد دیگر جامعه که ارتباط کمتر یا ارتباطی با معنویت ندارند، از آرامش بیشتری برخورد دارند و پایبندی به ارزش‌ها بیشتر وجود دارد.

حجت‌ الاسلام فلاحتی عامل رسیدن به مقامات معنوی در احادیث را ارتباط با اباعبدالله الحسین عنوان کرد و اظهار داشت: در روایات آمده است که هر کسی بخواهد به مقامات معنوی دست پیدا کند حسین‌بن‌علی ارتباط بیشتری برقرار کند، به عبارتی اگر بخواهم به صورت خلاصه بگویم محرم، صفر، مکتب عاشورا و قیام امام حسین تاثیر بی‌بدیلی در زندگی شخصی افراد جامعه داشته است.

وی ادامه داد: تاثیرات اجتماعی محرم و صفر به گونه‌ای است که اگر در قدیم می‌خواستیم از آن بگوییم شاید برای برخی واضح و ملموس نبود؛ اما تاثیرات اجتماعی محرم و صفر در دوره معاصر قابل درک شده و اوج چنین تاثیرگذاری را پیاده روی اربعین می‌باشد که همه اجتماعات برای پیاده روی اربعین از سراسر ایران و کشورهای مختلف جمع می‌شوند و خود را به کربلا می‌رسانند.

امام جمعه رشت سردرگمی جبهه غربی، عبری، عربی را از پدیده پیاده روی اربعین کاملا مشهود دانست و ابراز داشت: درست است که امروزه توسط بیماری وحشی کرونا محدود شده و از پیاده روی اربعین محروم شده و توفیق آن را نداریم؛ اما درکل آنقدر پدیده پیاده روی اربعین قابل توجه هست که ترس جبهه غربی، عبری، عربی از همه‌گیری آن کاملا مشهود است.

منبع: رسا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.