مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان سامانه‌های آبیاری نوین اجرا شده است و این استان در این زمینه همواره رتبه دوم را داشته است.

سامانه‌های آبیاری نوین در ۱۸۰ هکتار از اراضی خراسان رضوی اجرا شده است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر جوادی  افزود: این استان از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین از سال ۶۹ تا کنون در کشور همیشه بعد از استان فارس استان دوم از نظر سطح اجرا بوده و هست.

وی با بیان این که اعتبارات پارسال در حوزه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری خراسان رضوی قابل ملاحظه بود و کمک خوبی در پیشرفت این حوزه محسوب می‌شد ادامه داد:پارسال افزون بر ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تخصیص یافت که توانستیم با این اعتبار ۱۴ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی استان را به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات مصوب امسال برای استان نیز در این رابطه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که تا کنون ۱۶ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است.

جوادی با اشاره به این که برای اجرای این سامانه‌ها در هر هکتار به صورت میانگین حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بتوانیم این شیوه‌های آبیاری را در حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد:همه سطح اراضی خراسان رضوی قابلیت اجرای سیستمهای نوین آبیاری را ندارد و فقط حدود ۳۵۰ هزار هکتار آن دارای این قابلیت است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.