سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ نمره برسد گواهینامه ابطال خواهد شد و در این صورت فرد پس از گذشت یک سال مجاز است تا برای دریافت مجدد گواهینامه اقدام کند.

گواهینامه رانندگی با ۷۵ نمره منفی باطل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمداله رحمتی پور گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس راهور استان البرز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان در پنج ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات در سطح استان هستیم.

 وی با بیان این که میزان تصادفات منجر به فوت در استان هشت درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش یافته است گفت: تعداد مجروحان تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته و تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

سرپرست پلیس راهور استان البرز ادامه داد: در بحث برخورد با تخلفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز، افزایش شش درصدی برخورد سدمعبر، حریم میدان و برخورد با رانندگان متخلف با ۱۰۱درصد افزایش مواجه هستیم که این امر در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک درون شهری استان نقش اجتناب ناپذیری داشته است.

وی در ادامه افزود: بر خورد با رانندگان پرخطر که با حرکات مخاطره آمیز امنیت ترافیکی دیگران را به خطرمی اندازند در دستور کار پلیس قرار دارد و این گونه رانندگان علاوه بر جریمه و اعمال قانون، نمره منفی نیز در سوابق گواهینامه آنها درج می‌شود.

وی بیان کرد: در اجرای ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گواهینامه رانندگان متخلف دارای ۳۰ نمره منفی به مدت سه ماه ضبط می‌گردد.

سرهنگ رحمتی پور افزود: چنانچه برای بار دوم نمرات منفی راننده به عدد ۲۵ برسد، گواهینامه وی به مدت شش ماه ضبط خواهد شد و هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ نمره برسد گواهینامه ابطال خواهد شد و در این صورت فرد پس از گذشت یک سال مجاز است تا برای دریافت مجدد گواهینامه اقدام کند.

سرهنگ رحمتی پور تصریح کرد: در صورتی که رانندگان متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی، مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود کلیه نمره‌های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته از بین می‌رود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.

سرپرست پلیس راهور استان در پایان با تشکر از همکاری شهروندان در جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تعامل ویژه دستگاه های دخیل در امر ترافیک با پلیس راهوراظهار داشت: امیدواریم تا در آینده نزدیک شاهد افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در استان باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.