معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره کاهش بستری بودن بسیار زیاد بیماران کرونایی در گیلان گفت: هم اکنون یک‌هزار و ۶۴۲ بیمار کرونایی در گیلان بستری بوده که این آمار در مقایسه با دو هفته گذشته ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است.

کاهش نسبی مبتلایان به کرونا در گیلان/ بیش از ۱۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، آبتین حیدر زاده امروز  با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی در گیلان با کاهش نسبی مواجه شده است، اظهار کرد: با تلاش کادر درمانی، سپاه، بسیج و دیگر نهادها روند ابتلا به کرونا در گیلان با شیب کندی مواجه شده است.
وی با اشاره کاهش بستری بودن بسیار زیاد بیماران کرونایی در گیلان گفت: هم اکنون یک‌هزار و ۶۴۲ بیمار کرونایی در گیلان بستری بوده که این آمار در مقایسه با دو هفته گذشته  ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است.
بنا بر اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۴ گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شدند که این آمار نشان‌دهنده خطرناک بودن شرایط کرونا در این استان است.
حیدر زاده با تأکید بر فعال بودن دلتا ویروس کرونا در گیلان بیان کرد: متأسفانه شرایط جسمانی ۲۱۴ بیمار کرونایی در این استان وخیم بوده و در  شبانه‌روز گذشته ۲۲ نفر از این بیماران به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

وی از قرمز بودن  ۱۲ شهرستان استان گیلان به لحاظ شیوع کرونا خبر داد و افزود: در هفته گذشته و بر اساس اعلام وزارت بهداشت از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل‌شده است ولی این امر نباید مردم را دچار عادی‌انگاری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار به مردم در خصوص خطرناک بودن عادی‌انگاری در جامعه تصریح کرد: کرونا مردم و کادر درمان را خسته کرده است ولی گیلان هنوز در پیک پنجم قرار داشته و کاهش اندک تعداد بیماران بستری و مراجعات سرپایی نباید ما را فریب دهد.

منبع: فارس

انتهای خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.