رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ۲۰ درصدی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی استان تهران نسبت به هفته گذشته خبر داد.

کاهش آمار جان‌باختگان و بستری بیماران کرونایی در استان تهران

به گزارش قدس آنلاین، امیر سعید شعبانیان، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون کرونا شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران در سازمان صنایع هوایی ایران این مرکز و مرکز واکسیناسیون خودرویی باغ پرندگان با امکان تزریق روزانه ۴ هزار دوز را ظرفیت مناسبی برای تامین نیاز فیزیکی اجرای طرح واکسیناسیون دانست و گفت: سازمان هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای اجرای تدابیر ارزنده فرمانده کل قوا در زمینه کمک به تحقق اهداف این طرح در سطح کشور تمامی مساعی خود را به کار گرفته است.

 وی ادامه داد: این اقدام ارزشمند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و هماهنگی های ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران کلید خورده است و در همین راستا وزارت دفاع آمادگی کامل به منظور واگذاری فضای فیزیکی را دارد.

نزدیک به ۲ میلیون نفر در تهران به طور کامل واکسینه شده اند

 علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز در این مراسم این مرکز را دومین مرکز واکسیناسیونی اعلام کرد که مسئولیت تکنیکی و اجرای آن بر عهده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و گفت: مرکز واکسیناسیون تجمیعی باغ پرندگان نیز که چندی پیش به همت وزارت دفاع به بهره برداری رسید، منجر به تسریع روند ایمن سازی در پایتخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه پشتیبانی فنی و لجستیکی مرکز واکسیناسیون صنایع هوایی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران و به طور مشخص مرکز بهداشت غرب تهران است، افزود: این پایگاه ظرفیت تزریق روزانه هزار و ۵۰۰ واکسن را داراست.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  از افتتاح بالغ بر ۱۲۱ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در پایتخت خبر داد و عنوان کرد: تاکنون دز اول واکسن کرونا برای چهار میلیون و ۶۴۰ هزار نفر در پایتخت تزریق شده است و در مجموع یک میلیون ۷۱۰ هزار نفر هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده اند. در استان تهران با افزایش ظرفیت فیزیکی و شیفت کاری آمادگی تسریع این روند و افزایش آمار تزریق روزانه وجود دارد.

زالی آخرین رکورد تزریق در ۲۴ ساعت در تهران را ۱۳۲ هزار دز اعلام و اظهار کرد: با توجه به امکانات و مشروط به تامین واکسن کافی این رقم تا ۱۸۰ هزار دوز قابلیت افزایش دارد.

کاهش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته

زالی در خصوص وضعیت شیوع بیماری در پایتخت، تصریح کرد: آمار کلی بستری در بیمارستان های استان تهران به ۹ هزار و ۳۵۰ هزار رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۹۱۴ نفر در بخش عادی و از این تعداد ۲۳۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی از ترخیص هزار و ۵۰۰ بیمار از مجموع بیمارستان‌های تهران طی روز گذشته خبر و ادامه داد: در مجموع ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر مشکوک به ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران مراجعه کرده اند و در مجموع تعداد مراجعات این هفته نسبت به هفته گذشته، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: آمار بستری در هفته جاری نیز نسبت به هفته گذشته ۳ درصد، آمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲ درصد و آمار مرگ و میر ۷ درصد کاهش داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.