دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان اصفهان به‌دلیل محدودیت موجودی واکسن کرونا روزهای نهم و دهم شهریور غیر فعال خواهد بود.

محدودیت موجودی واکسن مراکز تجمیعی اصفهان را به تعطیلی کشاند

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز اعلام کرد: با توجه به محدودیت موجودی واکسن و نیاز به ارتقای نحوه نوبت دهی، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان اصفهان امروز و فردا  فعال نخواهد بود.

بر این اساس، حدود ۱۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون که تا کنون در شهرستان اصفهان راه اندازی شده بود امروز و فردا غیر فعال خواهد بود و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواستند که در این ۲ روز به مراکز مذکور مراجعه نکنند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد که در روزهای آینده با توجه به میزان واکسن دریافتی و موجود درباره چگونگی فعالیت مراکز تجمیعی در شهرستان اصفهان از طریق منابع معتبر اطلاع رسانی می‌شود.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از هفته گذشته از کمبود شدید واکسن کرونا در این استان خبر دادند و اعلام کردند که فقط تزریق دز دوم انجام می شود اما این وضعیت نیز چندان پایدار نماند و اعلام شد که با توجه به محدودیت موجودی واکسن، مراکز تجمیعی در شهرستان اصفهان که با بیشترین حجم مراجعه مردم مواجه است به مدت ۲ روز غیر فعال خواهد بود.

به گفته مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،  استان با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه و لازم است به همان نسبت که دز اول واکسن کرونا تزریق می شود، دز دوم آن نیز پیش بینی شود در غیر این صورت با کمبود شدید آن مواجه خواهیم شد.

رضا فدایی با تصریح وجوب احترام مردم برای همه، یادآور شد: ما باید بدانیم که واکسن کرونا به چه تعداد و در چه تاریخی توزیع می‌شود تا بتوانیم بر اساس آن برای واکسیناسیون مردم برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

 واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

 تا کنون حدود یک میلیون نفر معادل حدود ۲۷ درصد از جمعیت استان نوبت اول و بیش از ۴۵۰ هزار نفر معادل ۱۲ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

در زمان حاضر حدود ۳۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مستقر است.

استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت قرمز همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بر اساس آخرین آمار حدود چهار هزار و ۳۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که حدود سه هزار و ۵۵۰ نفر آنها در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (شامل ۲۶ شهرستان) و حدود ۸۰۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان (شامل ۲ شهرستان) تحت درمان قرار دارند.

در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

شهرستان اصفهان مرکز استان اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.