یک استاد پیشکسوت و داور بین المللی قرآن از قاریان و حافظان قرآن خواست تا رفتار و عمل قرآنی را در وجود خود تثبیت و دستورات قرآنی را در زندگی خود پیاده کنند.

قاریان و حافظان رفتار قرآنی را در زندگی خود پیاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، از شورای عالی قرآن محمود لطفی نیا در اختتامیه پانزدهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم قاریان و حافظان قرآن این است که دائماً از شخصیت قرآنی خود مراقبت و مواظبت کرده و بررسی کنند تا خدای نکرده از قرآن فاصله نگیرند. قاریان و حافظان قرآن باید رفتار و عمل قرآنی را در وجود خود تثبیت نموده و دستورات قرآنی را در زندگی خویش پیاده کنند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در طرح قرآنی اسوه گفت: شما قاریان و حافظان نوجوان و جوان، شخصیت‌های قرآنی هستید و آحاد مردم به رفتار و عمل‌تان توجه کرده و از شما الگو می‌پذیرند. حال اگر خدای ناکرده مغایرتی در رفتار و عمل شما با آن‌ چه اسلام و قرآن معین کرده، ببینند، باعث ایجاد نگاه منفی نسبت به دین و قرآن خواهد شد.

لطفی نیا اضافه کرد: جای بسیار خوشحالی است که در این سال‌ها قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان از سراسر کشور در قالب طرح اُسوه به کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران پیوسته‌اند. شما باید شکرگزار عنایت و لطف خدا باشید که شما را در مسیر قرآن قرار داده و هدایت کرده است. در طرح اُسوه از اساتید خوبی استفاده شده تا شما به‌عنوان قاریان و حافظان ممتاز ایران، به افتخاری برای خانواده، میهن و جهان اسلام تبدیل شوید.

در آغاز آیین اختتامیه دوره پانزدهم طرح اسوه، سید محمدمهدی شیخ الاسلامی قاری و حافظ کل قرآن از استان همدان و محمدحسین جان‌نثاری قاری ممتاز اصفهانی به تلاوت آیاتی پرداختند. یکی از برنامه‌های آیین اختتامیه که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، برگزاری رقابت نهایی دومین دوره مسابقات اطلاعات عمومی طرح اُسوه (جام سردار قرآنی حاج قاسم سلیمانی) بود که با پیروزی تیم اَتُم (از اعضای گروه مصباح) به پایان رسید.

در این مسابقات که از ١١ موضوع مختلف شامل احکام ‌دین، اندیشه ‌اسلامی، تاریخ، فناوری، ریاضی، زبان‌انگلیسی، سیاست، ‌ سینما، فوتبال، قرآن و هوش استفاده شد، ۱۵ گروه سه نفره از قاریان و حافظان عضو، ضمن تمرین و تجربه کارِ گروهی، معلومات جدید و مفیدی را نیز کسب کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.