وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش ما براین است که با یک برنامه زمان‌بندی شده و رعایت پروتکل‌ها و حفظ سلامتی هنرمندان به سمت عادی شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری حرکت کنیم، هدف این است که بخشی از فعالیت‌های هنری ما که مخاطب محور بوده و کاملا دچار مشکل شده با همکاری ستاد کرونا به سمت حل تدریجی برود.

به دنبال برنامه زمان‌بندی برای آغاز فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز با حضور در موسسه هنرمندان پیشکسوت از وضعیت واکسیناسیون هنرمندان بازدید و در جمع خبرنگاران در خصوص واکسیناسیون سراسری هنرمندان گفت: در وهله اول هدف ما حضور برای بازدید از شرایط واکسیناسیون و عرض خسته نباشید به همکاران‌مان در مجموعه موسسه هنرمندان پیشکسوت بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی هنرمندان پیشکسوت از نحوه واکسیناسیون احساس رضایت داشتند، البته توقعاتی از سوی جامعه هنری نیز وجود داشت که وظیفه ما پیگیری آنها است و در دوره جدید بنا دولت این است که با حداکثر توان خود بتواند بخش عمده‌ای از مشکلات را کاهش بدهد، مشکلات خیلی بزرگ نیست و با تلاش همه همکاران ما و بنده در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اراده‌ای که در دولت حاکم است بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه هنری را برطرف خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اشلامی در مورد واکسیناسیون اهل قلم نیز خاطرنشان کرد: باتوجه به توافقی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته تمام کسانی که هنر کارت دارند واکسیناسیون آنها انجام خواهد شد، حتی بخش‌هایی هم که توقعاتی از صنوف داشتند نیز مورد بررسی قرار گرفته و بخش‌های مرتبط در وزارتخانه پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد و تلاش براین است که در اسرع وقت واکسیناسیون همگی جامعه نشر حل بشود.

اسماعیلی یادآور شد: با شرایط عمومی که در کشور وجود دارد و برنامه‌ای ‌که دولت و ستاد کرونا دارند برخی فعالیت‌های آموزشی با یک برنامه زمان‌بندی شده و رعایت پروتکل‌ها به سمت عادی شدن حرکت می‌کند. تلاش ما هم براین است که با یک برنامه زمانبندی و حفظ سلامتی هنرمندان به این سمت حرکت کنیم تا بخشی از فعالیت‌های هنری ما که مخاطب‌محور بوده و کاملا دچار مشکل شده با همکاری ستاد کرونا به سمت حل تدریجی برود.

وی در رابطه با تعیین مدیران مجموعه وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصریح کرد: پنج‌شنبه گذشته اولین روز کاری بنده بود که پس از گفت‌وگو با آقای صالحی فردای همان روز جلسه شورای معاونان را برگزار کردیم. بنای ما براین است که با رعایت آداب متناسب با حوزه فرهنگ و هنر کار را به سمت جلو به پیش ببریم و از تجارب مدیران فعلی نهایت بهره را ببریم، امکان تغییرات یک امر طبیعی است اما عجله‌ای برای این کار نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برنامه ما در انتخاب مدیران جدید به این شکل است که سعی داریم با یک منطق روشن کار را به سمت جلو ببریم، کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون بدون وقفه و با قوت و قدرت در حال انجام است و از اینجا از همه کسانی که از مجموعه دولت قبل با ما همکاری می‌کنند تشکر می‌کنم. هر زمان ضرورت‌ها اقتضا کند تعییرات با حفظ اصول حوزه فرهنگ و هنر صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید برای برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی و استفاده از این ظرفیت چه خواهد بود، گفت: کرونا در کنار همه تهدیدهایی که داشت فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرد، خیلی از برنامه‌های ما در گذشته زمان‌بر و در عین حال هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت و هماهنگی‌ها برای برگزاری منظم یک رویداد سخت بود، در این میان کرونا و فعال شدن فضای مجازی به حل شدن خیلی از این مشکلات کمک کرد.

وی ابراز داشت: قطعا در دوره تحولی دولت جدید بنای ما براین است که نهایت استفاده از خدمات فناوری‌های نوین برای ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌ها را داشته باشیم، فضا برای این کار آماده شده و از این امر می‌توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد و امید است با تجربیاتی که از دوران کرونا به دست آوردیم بعد از کرونا بتوانیم با این نگاه حوزه اقتصاد فرهنگ تقویت کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اطمینان دارم با همکاری مناسبی که بین بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد در آینده اتفاقات خوبی رقم  خواهد خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.