۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 766985

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب سیستان ‌و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس رشد ابرهای همرفتی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و وزش باد در برخی استان‌ها

به گزارش قدس آنلاین، از بعدازظهر امروز  تا پایان وقت روز شنبه به‌سبب عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و نیز شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل ، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز شاهد وزش باد خواهیم بود و در خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی افزایش ابر ،رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت شنبه کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

از شنبه تا اواخر هفته پیش‌رو، وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خواهیم داشت که در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی موجب کاهش دید افقی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و فقط در استان‌های شمالی بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. 

 امروز آسمان تهران صاف است و در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای پایتخت به ۳۸ درجه  و کمترین آن به ۲۴ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.