شب گذشته در جریان پیروزی پرگل انگلیس مقابل مجارستان نژادپرستی به اوج خود رسید و باعث شد تا فیفا به این مسئله کاملا واکنش نشان دهد.

واکنش‌ فیفا و یوفا به حواشی دیدار مجارستان-انگلیس

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، انگلیس موفق شد در بوداپست مقابل مجارستان به برتری پرگل ۴ بر صفر دست یابد و به یک برد فوق العاده دیگر برسد. این بازی با اینکه با برد ۴ بر صفر سه شیر به پایان رسید ولی بیشتر صحبت‌ها در خصوص نژادپرستی در قلب اروپا بود و باعث شد تا بسیاری نسبت به رفتار هواداران مجارستان واکنش شدید نشان دهند.

در جریان این دیدار، هواداران حاضر در ورزشگاه بوداپست به شدت بازیکنان رنگین پوست انگلیس را تحقیر کردند و علیه آنان شعار دادند. طبق گزارش اسکای، رحیم استرلینگ باز هم هدف هواداران قرار گرفت و پس از گلزنی، مورد هجمه نیز قرار گرفت. تماشاگران بطری‌های نوشابه خود را به سمت او پرتاب کردند و برخی نیز با بمب دودزا به استقبال بازیکنان انگلیس پس از گلزنی رفتند.

این مسئله باعث شد تا واکنش بازیکنان انگلیس،  کادر فنی و فدارسیون فوتبال این کشور را به همراه داشته باشد. در ادامه اعتراض آنها یوفا و فیفا نیز به این مسئله واکنش نشان دادند.البته «جود بلینگهام» یکی از افرادی بود که به شدت مورد هجمه قرار گرفت. بازیکنی که در نیمه دوم برای گرم کردن به کنار زمین رفت و با شعارهای نژادپرستانه هواداران مجارستان روبه‌رو شد.

فیفا اعلام کرد: به شدت و با قدرت نسبت به رفتار نژادپرستانه در ورزشگاه‌ها رفتار خواهیم کردیم که این شکل شعارها و رفتارها در ورزشگاه‌ها به صفر برسد. ما در زودترین زمان ممکن تحقیقات خود را در این بازی آغاز و نسبت به آن واکنش نشان خواهیم داد.

یوفا نیز اعلام کرد که مجارستان را به شدت جریمه خواهد کرد. البته تماشاگران آنها در مسابقات یورو ۲۰۲۰ نیز حرکت مشابه انجام داده بودند و مورد جریمه یوفا قرار گرفتند.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس در خصوص این مسائل گفت: در هر سطحی چنین رفتاری غیر قابل قبول است و آدم را ناامید می کند. ما آمده ایم اینجا که فوتبال بازی کنیم. لذت ببریم و به طرفدارانمان نشان دهیم که در بازی های داخلی یا خارجی می توانیم نمایش خوبی داشته باشیم. واقعا شرم آور است که برخی طرفداران تصمیم میگیرند که چنین رفتاری از خودشان نمایش دهند. امیدوارم یوفا شدیدا با آنها برخورد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.