رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه این شهرستان به دلایلی همواره جزو نقاط پرخطر شیوع کروناویروس در فارس بوده است، تاکید کرد که علیرغم عبور از نقطه اوج موج پنجم، همچنان شرایط شکننده و پرخطر بر لارستان حاکمیت دارد.

لارستان جزو نقاط پرخط شیوع کرونا است/ مرگ ۳۱۷ نفر از ابتدا تاکنون

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بهزاد رضایی در ارتباط مجازی با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل وجود فرودگاه بین‌المللی و با حضور بیش از ۲۳ هزار تبعه افغانی و همسایگی با استان‌های در معرض خطر کرونایی همواره با شکنندگی‌ها و موج‌های سنگینی مواجه بوده، اما توانسته‌ایم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

این مقام مسئول گفت: تاکنون ۶۹۷ نفر از کادر بهداشت و درمان علوم پزشکی لارستان به کووید ۱۹ مبتلا شدند که از این تعداد، ۴۹۳ نفر از لارستان و بقیه از خنج و اوز بودند و البته یک مورد هم فوتی (مرحوم دکتر زینلی دندان پزشک) ثبت شده است.

او افزود: اگر چه از وضعیت بحرانی موج پنجم کرونایی عبور کرده ایم، اما خطر بازگشت به وضعیت بغرنج همچنان در صورت کمترین لغزش، عادی‌انگاری‌ها و سبک شمردن‌ها و عدم رعایت اصول بهداشتی وجود دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان ادامه داد: هم‌اینک میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز مرجع کرونایی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و بیمارستان‌ها و کادر درمان تا حدودی از زیر فشار سخت و بحران روزهای بیمناک کرونایی در پیک پنجم و ظرف یک ماه گذشته خارج شده اند.

رضایی، تعداد موارد مثبت به کووید در ۲۴ ساعت گذشته را ۹ مورد اعلام کرد و ادامه داد:  شمار قربانیان ناشی از ویروس کرونا در سه شهرستان زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان تا به امروز (۱۲ شهریور ۱۴۰۰) نیز ۳۱۷ نفر بوده است.

او ادامه داد: تعداد تخت‌های موجود در بیمارستان‌های مرجع کرونایی در این سه شهرستان افزون بر ۷۰۰ تخت است که با توجه به زیرساخت‌های موجود با مشکلی در زمینه کمبود تخت‌های بیمارستانی و یا نیاز به بیمارستان‌های صحرایی و استفاده از سالن‌ها در خارج از محدوده دانشکده و حوزه‌های درمان پیدا نکردیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی حتی از سوی وزارت بهداشت در خصوص فرودگاه بین المللی و مسافران خارجی بوده که این مهم نیز به خوبی مدیریت شد و این فرودگاه در سال ۹۹ و طی سه مرحله رتبه نخست را بین همه فرودگاه‌های کشور به لحاط رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی کسب کرد.

رضایی تصریح کرد: میانگین تزریق واکسن در همه گروه‌های مختلف سنی در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز هم اینک حدود ۴۶ درصد است که البته این میزان در گروه سنی بالای ۸۰ ساله‌ها تا بالای ۷۰ درصد گزارش شده است.

او ادامه داد: استقبال مردم در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز همچون برخی مناطق دیگر کشور از تزریق واکسن چندان رضایت بخش نبوده و حرف و حدیث‌های ضد و نقیض در فضای مجازی و بین افکار عمومی نسبت به بروز عوارض ناشی از تزریق واکسن‌ها اعم از ایرانی و یا خارجی در این زمینه موثر بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: بر اساس بررسی‌ها در زمینه مبتلایان، بستری‌ها و حتی فوت شدگان ناشی از کرونا در سویه‌های مختلف آن همواره تزریق و دریافت واکسن تاثیر قابل ملاحظه‌ای در روند کاهش سیر بیماری داشته و افرادی که واکسن تزریق کرده اند از هر نوع آن، به نسبت کسانی که با عدم دریافت واکسن مواجه بوده اند تفاوت بسیار فاحشی وجود داشته است.

رضایی اضافه کرد: بسیاری از گروه‌های هدف از جمله افراد بالای ۴۰ سال، رانندگان حمل و نقل عمومی، نیروهای خدماتی در شهرداری ها، آتش نشانی و دستگاه‌های خدمات رسان، انتقال خون، خبرنگاران و اصحاب رسانه، فرهنگیان و اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه‌ها واکسینه شده اند.

او خاطرنشان کرد: هم‌اینک ظرفیت تزریق واکسن در شهرستان لارستان روزانه بالای ۲ هزار دُز است که در صورت پیشتیبانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و افزایش میزان تحویل واکسن، آمادگی روزانه تا دو برابر این رقم را هم خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.